שאל את הרב | האם לספר לבחורות שנפלתי בשמירת נגיעה?

לא פעם זוגות דתיים נופלים בשמירת נגיעה. שאלה שהתקבלה באתר כיפה הציפה את הסוגייה הכואבת: האם לספר על המעידה לבת הזוג הבאה? הרב יובל שרלו השיב: "לא קיימת חובה לספר, אבל כדאי להיפתח"

חדשות כיפה חדשות כיפה 08/06/23 13:06 יט בסיון התשפג

שאל את הרב | האם לספר לבחורות שנפלתי בשמירת נגיעה?
צילום: shutterstock

האם לספר לבת הזוג שלא שמרתי נגיעה? 

"שלום הרב, לא מזמן יצאתי עם מישהי לכמה חודשים. לצערי מעדנו והתקשינו בשמירת נגיעה ולאחר מכן הקשר הסתיים. האם צריך לספר את זה לבת הזוג הבאה שתהיה בעז"ה, ואם כן, איך עושים את זה בלי להגיד לשון הרע על בת הזוג הקודמת"?

הרב יובל שרלו השיב: "לא קיימת חובה לספר, אבל כדאי להיפתח"

"שלום וברכה. ראשית, אני מברך שתזכו להקים בית שמח ובריא, קדוש וטהור בישראל. פוסקי ההלכה עסקו בתשובות שונות בשאלה מה חובה לספר ומה לא. הנטייה הבסיסית היא שכאשר מדובר על דברים "שגרתיים" אין חובה לספר, שהלוא כל אחד מאתנו יודע שאנחנו לא מושלמים, ואילו כאשר מדובר על דברים חריגים, חובה לספר".

"לצערי הגדול, המציאות שאתה מתאר אינה חריגה, ועל כן לא קיימת חובה לספר, בעיקר אם אתה אכן לא נמצא במקום הזה יותר, ואתה נאמן יותר לברית ההלכה".

"ברם, בדינמיקה שבין בני הזוג המכירים זה את זה, כדאי מאוד להיפתח ולהכיר בכך שכל צד אינו מושלם, ושלכל צד היו נפילות ויש אתגרים. אנחנו לא אנשים מושלמים, וטוב מאוד שהשקיפות הזו תהיה הבסיס לכל הקשר. על כן, אני נוטה יותר שלאחר שמתקדמים היחסים בני הזוג יקיימו את אחת הפגישות כאשר מדברים גם על המקומות הכואבים וזקוקים לתיקון".

"כך לא רק שהקשר ביניהם מתחזק, אלא שנאמנים יותר לחובות המוטלות מן התורה, כמו הימנעות מגניבת דעת, מהונאה, מדבר שקר פאסיבי ועוד. תשומת הלב בשיח ביניכם בנושא זה צריכה להיות עליכם, ולא על הבחורה הקודמת שהכרת, ועל כן לא עוסקים בלשון הרע עליה (על אף שהבחורה הנוכחית עשויה להכיר במי מדובר) אלא בכם עצמכם".