היועמ"שית מתריעה במכתב לממשלה: "המשך הנסיון לרפורמה משפטית"

מלשכתה של היועצת המשפטית לממשלה גלי בהרב מיארה שוגר מכתב נוקב למזכיר הממשלה, ובו טענות כלפי התנהלותה בדבר הייצוג הנפרד. "המשך של הנסיון ל"רפורמה המשפטית"

חדשות כיפה חדשות כיפה 01/05/24 14:13 כג בניסן התשפד

היועמ"שית מתריעה במכתב לממשלה: "המשך הנסיון לרפורמה משפטית"
הפגנת החרדים בירושלים, צילום: צילום מסך, דוברות המשטרה

מלשכתה של היועצת המשפטית לממשלה גלי בהרב מיארה שוגר מכתב נוקב למזכיר הממשלה יוסי פוקס, לאחר דרישת הממשלה לייצוג נפרד על ידי עורך דין פרטי בעניין חוק הגיוס. "עמדת הממשלה מבקשת 'לעקוף' את צו הביניים שהוציא בית המשפט, ולשנות את מהות הייצוג הנפרד דקות ספורות לפני ישיבת הממשלה, דרך פעולה זו יש בה משום המשך של הנסיון ל"רפורמה המשפטית".

גלי בהרב מיארה

גלי בהרב מיארה, צילום: Avshalom Sassoni/Flash90

היועמ"שית: הממשלה אינה יכולה להכפיף גופים אחרים לעורך הדין הפרטי

במכתב, היועצת המשפטית לממשלה כתבה כי הממשלה אינה יכולה להכפיף את הגופים האחרים הקשורים בחוק (כגון צה"ל) לייצוגו של עורך הדין הפרטי, ועליהן להיות מיוצגים על ידה, מתוקף התפקיד. וטוענת כי "היועצת המשפטית לממשלה תוכל להביא בפני בית המשפט את מלוא התשתית העובדתית, המקצועית והמשפטית הנדרשת להכרעתו, מתוקף תפקידה וחובתה לייצג בערכאות את הרשות המבצעת במובנה המוסדי הרחב ומתוך נקודת המבט הממלכתית של שמירת שלטון החוק והאינטרס הציבורי".

כזכור, לפני כחודש דרש מזכיר הממשלה יוסי פוקס מהיועמ"שית שתאשר ייצוג נפרד לממשלה מול בג"צ בנושא, לבסוף נכנעה בהרב מיארה ללחצים, ואישרה את הייצוג הנפרד. הממשלה טענה כי מיארה לא מייצגת את עמדתה, והיא הודיעה בזמנו כי "מתן אישור לממשלה או לחבריה לייצוג משפטי נפרד, הוא חריג".

ישיבה חרדית

ישיבה חרדית, צילום: Arie Leib Abrams,Flash90

"לא ברור ביחס לאיזו עמדה ממשלתית מבוקש מתן אישור לייצוג נפרד", נכתב, "וממילא לא ברור על סמך מה כתבתם כי 'אין כל אפשרות לגשר על הפער המהותי בין עמדת היועצת המשפטית לממשלה לעמדת הממשלה הן בסוגיית הגיוס והן בסוגיית התמיכות'".