הרב אליעזר מלמד: "אין לדחות טבילת נשים"

הרב מלמד מצטרף לעוד רבנים רבים ומסביר מדוע אין לדחות את טבילת הנשים. כמו כן הוא מסביר למה אין להשוות כלל בין טבילת נשים לבין קיום מניין וטבילת גברים

חדשות כיפה
כז באדר התשפ
,
23 במרץ, 2020 10:40

צילום: פלאש 90. מרקו

הרב אליעזר מלמד, מחבר ספרי ההלכה- פניני הלכה, מעלה בעמוד הפייסבוק שאלות ותשובות בנושא טבילת נשים ומדוע חשוב להמשיך לקיימן גם בימי הקורונה. " ככלל, מצווה לטבול בהקדם ולא לדחות את הטבילה אפילו ביום, שכן על ידי הטבילה מקיימים מצוות שמחת עונה שהיא מצווה גדולה מהתורה", כותב הרב.

הרב גם פונה לנשים החוששות לצאת ולטבול: "אין לחשוש לסכנה כל זמן שהאחראים על רפואת הציבור במשרד הבריאות לא אסרו זאת. ואף שמן הסתם יש סיכון מסוים של הידבקות בקורונה בטבילה במקווה, אין מדובר בסכנה שבעטיה יש לבטל מצווה גדולה שכזו. כלומר במשך כל חיינו אנו נפגשים עם סכנות, אלא שכל זמן שהסיכוי שיתרחשו הוא נמוך מאוד, אין חוששים להן".

הרב חוזר ומדגיש כי אין לוותר על קיום מצוות הטבילה שהיא מדאורייתא: "על חשש סכנת הקורונה איננו יודעים מספיק, ולכן כאשר מדובר במעשים של רשות וחול אפשר להחמיר, אבל כאשר מדובר במצווה גדולה שכזו, יש לסמוך על האחראים על רפואת הציבור, שעל פי הדרכתם מפעילים כיום את המקוואות עבור טבילת נשים, תוך הנחיה לנשים לסיים את כל ההכנות בבית ורק לטבול במקווה. לפי עמדתם, באופן זה אין בטבילת נשים במקווה סכנה".

טוען...

הרב גם עונה על השאלות לגבי מדוע על טבילה ממשיכים להקפיד ולא עושים כן גם בעניין תפילה במניין: "אמנם לגבי התפילה במניין, אף שלפי הוראת האחראים על הרפואה הציבורית, אפשר לקיימן בעשרה תוך הקפדה על ריחוק שני מטר ובלא מבוגרים וילדים ומצוננים וכו'. אולם כיוון שבפועל קשה לעמוד בכללים הללו, והרצון לקיים את המניין יוצר באופן קבוע התנגשות עם כללי הרפואה שנקבעו, נכון להתפלל ביחיד. בנוסף לכך, אין להשוות את מצוות הטבילה שהיא מהתורה, למצוות המניין שהיא מדברי חכמים. וגם מצד חשש הסכנה, מצוות טבילת הנשים היא חד פעמית ולכן חשש סכנתה קל, ואילו המניין מתקיים שלוש פעמים ביום על ידי כל ציבור הגברים וממילא חשש סכנתו גדול יותר".

הרב גם מוחה על עצם ההשוואה בין טבילת נשים לטבילת גברים: "משני צדדים אין להשוות ביניהם. א) מצוות טבילת הנשים היא מצווה גדולה מהתורה, ואילו מנהג טבילת הגברים הוא אפילו לא מצווה מדברי חכמים אלא מנהג חסידות שרוב ישראל אינם נוהגים בו. ב) מקוואות הנשים נקיים בהרבה ממקוואות הגברים, הן בגלל שהנשים צריכות להתכונן לקראת הטבילה, והן בגלל שבקהילות שבהם גברים טובלים, מספר הגברים הטובלים הוא פי מאה ממספר הנשים, וממילא ברור שבעת הזאת הקושי בשמירת כללי ההיגיינה במקווה הגברים הוא פי מאה ממקווה הנשים".    

23.03.2020

1. באמת אפשר לסמוך על הרבנות הראשית?! (יאיר)

הגוף הכי מושחת במדינה - נפוטיזם, שוחד, גניבה, אבטלה סמויה, עדתיות ומה לא. עליהם אפשר לסמוך שיהיה נקי?

דווח על תגובה לא ראויה
23.03.2020

2. נרגעתי (ש)

השאלה איננה כלל על המעמד ההלכתי של טבילת נשים לנידתן, אלא על גודל הסיכון הבריאותי בטבילה במקווה בזמן הזה. עכשיו שהרב אומר ש'על חשש סכנת הקורונה איננו יודעים מספיק' וש'אין מדובר בסכנה שבעטיה יש לבטל מצוה כזו', נרגעתי לגמרי. אולי ארגע עוד יותר אם בתענית הדיבור נשמע פחות את דברי הרבנים.

דווח על תגובה לא ראויה
23.03.2020

3. 1 - מעבר לביזיון בדברים שלך (והשקריים), בעניין הזה מדובר על לסמוך על משרד הבריאות (או שעשכיו תטען שגם משרד הבריאות הוא הגוף הכי מושחת?)

דווח על תגובה לא ראויה
23.03.2020

4. לרגוע מתגובה 2: מה לא ברור בכך שמשרד הבריאות מאשר את המקוואות? אנשים חושבים שזו "המצאה" של רבנים בלי תיאום (והרב לא אמר משהו שנוגד את המידע הרפואי הזמין)

דווח על תגובה לא ראויה
24.03.2020

5. למספר 4 (ש)

לכאורה יש צדק בדבריך, אלא שאיננו חיים במערב אירופה או בצפון אמריקה. מדינת ישראל עוד לא הצליחה לסגור את בתי הכנסת ואת הישיבות. אתה יודע איזו מהומה הייתה קמה כאן אם משרד הבריאות היה סוגר את המקוואות לנשים? הלוואי שאתה צודק ושאפשר לסמוך על משרד הבריאות.

דווח על תגובה לא ראויה
כתבו תגובה

המשך באמצעות

שכחתי סיסמה
אין לך שם משתמש באתר? צור חשבון

יצירת חשבון חדש

אני מאשר את תנאי השימוש באתר

ארכיון צילום: יונתן זינדל, פלאש 90

הקורונה בעולם: במוסקבה סוגרים חנויות, מאמץ לאומי בבריטניה לבלימת הנגיף

קרא עוד