• ''בשמחה תמיד'' - לפרשת כי תבא

    מהי שמחה?הרמב"ם באופן עקבי מגדיר את השמחה בכך שהיא מביאה את האדם לשמח אנשים אחרים. רק מכוחו של הציווי האלוקי אנו יכולים להתרומם להשקפה של נתינה המתבטאת בשמחה.

    הרב יהושע ויצמן - ראש ישיבת מעלות

    09/10/04 00:00

  • ארמי אבד אבי

    "וְאָמַרְתָּ לִפְנֵי ה' אֱלֹהֶיךָ אֲרַמִּי אֹבֵד אָבִי " - מיהו אותו "ארמי אבד אבי"?

    הרב כרמיאל כהן

    02/09/04 00:00

  • שלוש פעמים תודה - לפרשת כי תבוא

    האדם מתקן את דרכיו, הן בשובו מחטאיו ואמירתו: "חטאתי עויתי פשעתי", והן בתקנו את פירותיו על פי ציווי ה', ואמירתו: "לא עברתי ממצוותיך ולא שכחתי". שני תיקונים אלה, הנעשים בדרך של וידוי, נובעים מידיעתו כי המציאות נובעת ממקור הטוב והנותן לאדם כח ויכולת לפעול בעולם ולתקנו על מנת להביאו אל תכליתו הטובה. על מצוות הוידוי. לפרשת כי תבוא.

    הרב יהושע ויצמן - ראש ישיבת מעלות

    02/09/04 00:00

  • לך לאלהים – לו לעם

    לִהְיוֹת לוֹ לְעַם – על החידוש בדבר הברית בין הקב"ה ועם ישראל אליו חותרת כל התורה כולה.

    משה חסיד - טל מערכות ומכללת אורות

    01/09/04 00:00

  • תמהון לבב

    העולם שבו אנו חיים אינו מעניק לנו ביטחון מוחלט, אם בכלל. "הכל צפוי", אם להשתמש במינוחם של חז"ל. הכל תלוי במילה קטנה, בת שתי אותיות בלבד: "אִם". מה שנקרא במשך דורות הרבה כאזהרה לחוטאים, חמורת סבר ומזעיפת פנים, נקרא כיום כקטלוג מעודכן של תופעות בנות ימינו...

    ד''ר עו''ד אביעד הכהן

    01/09/04 00:00

  • ''וְעָנִיתָ וְאָמַרְתָּ''

    "הפרשה המתארת את היכולת לענות, היא פרשת מקרא ביכורים. מביא הביכורים אינו נדרש לספר או לומר את פרשת מקרא ביכורים, הוא נתבע לענות."

    הרב אביחי קצין

    11/09/03 00:00

  • מדוע האריה מתנפל על האדם? - לפרשת כי תבוא

    בימים אלה של מאבק מתמשך עם אומות העולם. כאשר אנו חשים שהאומות אינן יראות מפנינו, כאשר פיגוע רודף פיגוע וכבוד ישראל מושפל עד עפר, ח"ו, הרי יש כאן סימן לנו כי איננו ממלאים את תפקידנו כראוי, ושם ה' לא נקרא עלינו. המאבק עם האומות צריך להתרחש בתוכנו פנימה, אין די ביחידות מיוחדות ובחיסולים ממוקדים. לפרשת כי תבוא.

    הרב יהושע ויצמן - ראש ישיבת מעלות

    11/09/03 00:00

  • הברכה והקללה

    מדוע נבחרו שבטים מסוימים לקללה, ואחרים לברכה? ומדוע נבחר דוקא הר גריזים לברכה והר עיבל לקללה?

    הרב ישראל רוזנברג

    11/09/03 00:00

  • בין משמעת למשמעות בעולמנו האישי והחינוכי

    "מי שחש את הכיסופים שליוו את בני ישראל ארבעים שנה במדבר, לא יכול שלא לשאול, על תוכן המעמד של הברכה והקללה המלווה את יומם הראשון. מדוע לקלקל את הלהט הגדול, עם רשימה של אזהרות ועונשים?" – מאמר לע"נ שלום (שולי) הר מלך הי"ד לפרשת כי תבוא

    יונה גודמן*

    08/09/03 00:00

  • ולא תסור מכל הדברים אשר אנכי מצוה אתכם היום ימין ושמאול

    האם אדם שיסור ימין ושמאל מן המצוות כבר הולך לעבוד עבודה זרה? האם אין מצב ביניים שבו אדם סר מחלק מהמצוות ובכל זאת הוא עובד את ה'?

    הרב כרמיאל כהן

    08/09/03 00:00

  • ארץ זבת חלב ודבש

    אין ספק הביטוי "ארץ זבת חלב ודבש" בא להדגיש את מעלותיה יתרונותיה ושבחיה של ארץ-ישראל כארץ אשר ראוי וכדאי להתאמץ למען חיים בה. אך חלומותיו ומאוויוו של עם ישראל, גם אחרי שנות נדודים ארוכות, שקועים בעבר, בשנים הארוכות בארץ הנילוס.

    יואל רפל

    03/09/03 00:00

  • רגע לפני הכניסה לארץ

    "מה פשר הציווי ליטול אבנים מהירדן ולהביאן להרי שכם להר עיבל לסייד אותם בסיד, ועל האבנים אמורים עוד להיכתב כל דברי התורה..." - הרב משה קליין

    הרב משה קליין*

    28/12/02 00:00

  • פנינים לפרשת כי תבא

    על עליה לארץ, עבירות, זכויות שמחה,כהנים ועוד - פנינים לפרשת כי תבא

    28/12/02 00:00

  • כבר עברנו ימים קשים מאלה

    "כבר עברנו ימים קשים מאלה..." אומר הרב שרלו, ומדגים מפרשת השבוע , פרשת כי תבא

    הרב יובל שרלו-ראש ישיבת ההסדר פ''ת

    28/12/02 00:00

  • הקללה והברכה

    כאשר אנו מענישים אדם על חטא מסוים, אין אנו אומרים בהכרח שום אמירה מוסרית לגביו. האם המצב בתורה זהה?

    הרב יעקב מאיר

    28/12/02 00:00

  • מחשבה דיבור ומעשה

    מה החשיבות של אזכרת הדברים בפה? - על מחיית עמלק ועוד - לפרשת כי תבא

    ירֹחם שמשוביץ

    28/12/02 00:00

המשך באמצעות
שכחתי סיסמה
אין לך שם משתמש באתר? צור חשבון
יצירת חשבון חדש

אני מאשר את תנאי השימוש באתר