פורים אחרת: "לא כולם יכולים, התודעה צריכה להשתנות"

"פורים אחרת", כך פתחו מקימי הבוקר את קמפיין פורים להכלה ומודעות למשפחות הנזקקות הסובבות אותנו. הסדרה חושפת לציבור קצת מתוך קבוצות הוואטסאפ של משפחות נזקקות בישראל, דיברנו הבוקר עם אביאל אריה ליבמן, מנהל במקימי, ושאלנו אותו מספר שאלות שאולי יבהירו את גודל הסיפור שמאחורי הקמפיין הכואב

חדשות כיפה מערכת כיפה בשיתוף עמותת מקימי 17/02/20 16:38 כב בשבט התשפ

פורים אחרת: "לא כולם יכולים, התודעה צריכה להשתנות"
תומכים במקימי, צילום: ללא

פורים אחרת, כך פתחו מקימי הבוקר את קמפיין פורים להכלה ומודעות למשפחות הנזקקות הסובבות אותנו. אצלנו במערכת האתר לא יכולנו שלא להתרגש מסדרת הסרטונים שמלווה את הקמפיין. הסדרה חושפת לציבור קצת מתוך קבוצות הוואטסאפ של משפחות נזקקות בישראל, את הרגשות שמאחורי האנשים והמשפחות, ואת ההתמודדות היומיומית עם אי השיתוף במשבר הכלכלי לסביבה קרובה שלהם.

דיברנו הבוקר עם אביאל אריה ליבמן מנהל במקימי ושאלנו אותו מספר שאלות שאולי יבהירו את גודל הסיפור שמאוחרי הקמפיין הכואב.


מה עומד מאוחרי הקמפיין?
הקמפיין מספר את הסיפור של מאות משפחות מהסביבה הקרובה של כל אחד מאיתנו. אם זה חברים מהעבודה, מהמילואים, מהשבט בבני עקיבא ואפילו מהגן של הילד, שנכנסו למשבר כלכלי עמוק והם נמצאים ממש מתחת לאף שלנו. אנחנו לא יודעים את גודל הצרה שלהם, והם לא ישתפו אותנו. הם פשוט לא יודעים איך, הם מפחדים מתגובות רחמים או משיוך לסטטוס חברתי כזה או אחר.
 
אז בעצם הקמפיין קורא לנו לשים לב אליהם?
כן, הקמפיין קורא לנו להבין שהכוח החברתי שלנו הוא בעל עוצמה לטוב ולרע, ובמקום לכפות עליהם להצטרף למעגל הנורמות החברתיות שלנו עם משלוחי מנות יקרים, סעודות חג ותחפושות ללא גבול, ננסה כולנו להכניס לתודעה שלא כולם יכולים, לפחות לא בצורה שאנחנו רגילים אליה. להיות רגישים לסביבה כי כל תגובה שלנו יכולה לפגוע באדם קרוב אלינו, וכנראה שאנחנו לא נדע זאת. בתקווה גדולה שהקמפיין יהדהד ויצור שינוי שאלו הסובבים אותנו ירגישו בנוח אם לא לשתף אותנו אז לפחות לא להרגיש מאוימים ביכולת שלהם לקיים את מצוות החג.

להצטרפות לקמפיין ברשתות החברתיות לחצו כאן

ומה עם המשפחות עצמן?
דרך הקמפיין אנחנו קוראים גם למשפחות, לקחת אחריות ולהגיע אלינו לתהליך שיקום, אנחנו במקימי מעניקים לכל משפחה ללא תנאי סף ייעוץ, סיוע והכוונה כלכלית של אנשי מקצוע. את הטלפון או הפניה דרך האתר הם צריכים לבצע לבד, ובשאר אנחנו ואנשי המקצוע שבמקימי, אפילו עוד באותו היום, נלווה אותם לדרך כלכלית חדשה.
 
איך אנחנו כעם ישראל יכולים להירתם לעזרת אותן משפחות?
ראשית לקבל את ההבנה כי יש בידנו את הכח לשנות את הנורמה החברתית שמצוות חג הפורים יכולות להיות מהודרות ויקרות אך גם יכולות להיות מהודרות בלי היקרות. ובאופן כללי אורח החיים שלנו יכול להיות כזה או אחר תחת היכולת שלנו ולא תחת הכתבה חברתית להגדרת מצוינות.
שנית, הצטרפו אלינו ולעוד אנשי ציבור שלוקחים חלק בקמפיין הרשת עם ההשטאג #פורים_אחרת.
תוך כמה שניות גם אתם יכולים - פשוט, את תמונות הפורים שלכם עם תחפושות הילדים, משלוחי המנות ותמונות מסעודת הפורים תעלו לרשת עם ההשטאג ויחד נייצר תודעה לטובת המשפחות.

במה עוד הייתה רוצה לשתף אותנו?
אני רק רוצה לאחל לכל בית ישראל חג פורים שמח בסימן נתינה ואהבת הזולת.
ממני ומצוות מקימי

להצטרפות לקמפיין ברשתות החברתיות לחצו כאן