לכבוד החנוכה: מתכונים לסופגניות מרחבי העולם

בשנת הקורונה, חו"ל לא היה לנו, וכל מה שנותר הוא לשדרג את חווית החג בבית. הכנו עבורכם רשימת מתכונים ל-8 סופגניות מרחבי העולם אחת לכל יום. לא תאמינו באיזו מדינה הסופגניה נאכלת עם שום, ואיזו מוגשת במילוי שעועית - ותופתעו שזה גם טעים

עדיאל שביט עדיאל שביט, חדשות כיפה 10/12/20 14:59 כד בכסלו התשפא

לכבוד החנוכה: מתכונים לסופגניות מרחבי העולם
סופגניות מכל העולם, צילום: shutterstock

חנוכה בפתח ואיתו המאכל המסורתי שמנצח כל מאכל אחר מחגי השנה - הסופגניה. המאפה המטוגן עתיר הקלוריות, הוא מנחם מאין כמותו ולא פלא שהוא פופולרי בכל תרבות ומדינה ברחבי הגלובוס. בתקופת הקורונה אנו נאלצים להישאר בבית וטיסות לחו"ל הן זיכרון רחוק, אז כדי לאוורר את החג ואת הבדידות הכנו עבורכם רשימת מתכונים ל-8 סופגניות מרחבי העולם אחת לכל יום.

האמריקאית: דונאטס

נתחיל מהמסחרית והמפורסמת בעולם. הדונאט היא הסופגניה עם החור שאין שוטר אמריקאי שלא צמוד לקופסה אחת. אך מעבר להיותה אייקון תרבותי, בסוף מדובר במעדן טעים וססגוני. אך על אף הפופולריות של המוצר, דווקא בישראל לא התלהבו מהמוצר כשדאנקן דונאטס הגיע לארץ. ובכן אנחנו חושבים שמגיע לדונאטס הזדמנות שנייה, וברגע שתתחילו להכין בבית לא תוכלו להפסיק.

דונאטס

דונאטסצילום: shutterstock

המרוקאית: ספינג'

יש סופגניות שלא צריך לחכות דווקא לחנוכה כדי להינות מהן, והספינג' היא אחת כזו. מדובר בסופגניה השניה בפופולריותה, אחרי הסופגניה הקלאסית עם הריבה. אנחנו חושבים שמגיע לה המקום הראשון, כי מדובר ביצירת מופת שאין שנייה לה. חוץ מזה כל מה שבא ממרוקו הוא בהכרח מוצלח, אם גם אתם מכורים לקוסקוס ודגים חריפים, הספינג' היא הסיומת המושלמת. אז לכל הווזווזים שבבית, הפשילו שרוולים ויאללה לעבוד.

ספינג

ספינג'צילום: shutterstock

 הספרדית: צ'ורוס

מי אמר שסופגניה צריכה להיות עגולה ומרוחה בסירופ? הספוגניה הפופולרית שהגיעה מספרד מראה לנו שאפשר גם אחרת. הצ'ורוס מוכיח שהכי טעים זו סופגניה ארוכה שבכלל הולכת עם שוקולד. כמו הפופקורן שהוא המאכל המסורתי של הקולנוע, אין יריד אוכל או פארק שעשועים בלי צ'ורוס חם. אין ספק שמדובר בממתק ממכר שלא תוכלו להפסיק למשנש.

צ

צ'ורוסצילום: shutterstock

היוונית: לוקומדס

בכל חג אנו שמחים שניצלנו מהעם הצורר התורן, ובחנוכה אלו היוונים. לכן הכי מתבקש שאת ניצחון החשמונאים נחגוג עם סופגניה יוונית. כמו בימי מתתיהו ובניו גם כאן יש חדש מהתיוונות, כי ללוקומדס יש תכסיס מרושע. לוקומדס הן סופגניות קטנטנות, מה שאומר שאפשר לזלול המון מבלי להרגיש. מנגד לגודל הקטן יש יתרון והוא בהגשה, קערה עשירה של לוקומדס בסוף הארוחה עושה רושם שאין שני לו.

 

לוקומדס

לוקומדסצילום: shutterstock

הדרום אפריקאית: קוקסיסטרס

בעולם המאפים ליהודים יש השיג לא מבוטל והוא הלחם של שבת - החלה. עכשיו דמיינו שילוב של סופגניה וחלה במאפה אחד, נשמע מדהים. תשמחו לגלות שהדבר הזה קיים ואיכשהו פספסנו את זה. דרום אפריקה אולי לא ידועה מספיק כמעצמה קולינרית, אבל במתוקים הם יודעים דבר או שניים. קוקסיסטרס היא מאפה לח ונימוח, שכמו החלות הגודל שלו תלוי בגרגרנות של האופה. סיימתם לפנטז לכו להכין.

קוקסיסטרס

קוקסיסטרסצילום: shutterstock

 הרומנית: פאפאנש

עוד שילוב מוצלח בין חגים שאפשר לעשות עם חנוכה זה שבועות. הרי פעם בשנה אנו זוכים לשבת ליד שולחן חג עם עוגת גבינה מפונפנת. גם כאן הרומנים גנבו את ההצגה עם סופגניה שעשויה מגבינה. הפאפאנש היא ללא ספק הדונאט הרומני, שמשום מה לא הכרתם אז חבל לא כל רגע שאתם מבזבזים בלקרוא ולא להכין. הפאפאנש היא סופגניית סולת וגבינה שנראית כמו הסופגניה הקלאסית ומוגשת עם אותן התוספות, אבל התוצאה היא אלוהית.

פאפאנש

פאפאנשצילום: shutterstock

ההונגרית: לנגוס

כל המתוק הזה צריך הפסקה, כדאי לכם להכיר גם סופגניות מלוחות. הלנגוס ההונגרי הוא אחד כזה, אבל גם בו מתחבאת הפתעה, מדובר בסופגניה שעשויה מתפוחי אדמה. לנגוס היא סופגניה מנחמת שתנעים לכם את החורף כולו. את הריבה והסוכר מחליף השום שמורחים מעל. זו סופגניה מאוד גברית ובהונגריה נוהגים לאכול אותה לצד בירה קרה.

לנגוס

לנגוסצילום: shutterstock

 הסינית: ג'ין דואי

ליום השמיני השארנו לכם את הבדיקה כמה רחוק אתם מסוגלים ללכת עם הסופגניה שלכם. בעידן בו האוכל האסיאתי בשיאו, רק מתבקש שתכירו את הסופגניה שהגיעה היישר מסין. ג'ין דואי נקראת גם בפשטות כדורי שומשום, אבל היא ממש לא מסתכמת בזה. הסופגניה הזו ניתן למצוא ברחבי ארצות המזרח והיא למעשה מאפה מטוגן העשוי מקמח אורז דביק. המאפה מצופה בשומשום מבחוץ והוא פריך ולעיס. בתוך המאפה ישנו חלל גדול שנגרם כתוצאה מהרחבת הבצק. אם אתם אמיצים ואותנטים תדעו שבמזרח הסופגניה ממולאת במשחת שעועית שחורה מתוקה. אבל אם אתם לא רוצים להרחיק לכת, ניתן להחליף את המילוי בכל דבר מתוק אחר שתרצו.

ג

ג'ין דואיצילום: shutterstock


חנוכה שמח ובתיאבון