הסופגנייה הסינית: ג'ין דואי

עדיאל שביט עדיאל שביט, חדשות כיפה 10/12/20 14:54 כד בכסלו התשפא

ג'ין דואי, צילום: shutterstock
ג'ין דואי, צילום: shutterstock

מצרכים

לבצק:

2 כוס קמח אורז

½ כוס סוכר חום

⅔ כוס מים חמים

½ כוס שומשום

למילוי:

¼ כוס שעועית אדומה

4 כוסות מים

¼ כוס סוכר

הוראות הכנה

את המילוי יש להתחיל את הכנת המילוי לילה מראש, על מנת שהשעועית תהיה רכה להכנה. את השעועית יש להכניס לקערה עם כוס מים, לכסות את הקערה בניילון נצמד ולהשרות לילה שלם. בבוקר שלמחרת הוציאו את השעועית מהמים ותנו לה להתייבש.

בשלו את את השעועית ביתר המים למשך כשעה בסיר מכוסה עד שהיא רכה לכדי מעיכה. הוסיפו את הסוכר וערבבו את הכל עד לקבלת משחה אחידה ושהנוזלים מתאדים. הוציאו את משחת השעועית לקערה כסו היטב בניילון נצמד והכניסו למקרר.

להכנת הבצק ערבבו את המים החמים יחד עם הסוכר עד שיימס. הניחו את קמח האורז לקערה וצרו גומה באמצע לשפיכת המים עם הסוכר. ערבבו היטב עד קבלת בצק אחיד וללא שולי בצק בצידי הקערה. חלקו את הבצק לכדורים, וכל כדור שטחו אותו לעובי של סנטימטר וקוטר של כ-5 סנטימטרים. בכל עיגול בצק הניחו במרכז כפית ממילוי השעועית, וקפלו בזהירות את הבצק סביב המילוי וכדררו לקבלת סופגניה עגולה. כל כדור יש לגל בשומשום עם שיוצפה היטב מכל צדדיו.

חממו סיר בשמן עמוק והמתינו שיתחמם. הכניסו את הסופגניות פנימה וטגנו במשך רבע שעה תוך ערבוב על מנת שהסופגניות יוזהבו מכל הצדדים. להוציא אל משטח עם נייר ספיגה, ולתת להן להתקרר למשך רבע שעה.

בתיאבון.

כתבות נוספות