הסופגנייה הדרום אפריקאית: קוקסיסטרס

עדיאל שביט עדיאל שביט, חדשות כיפה 10/12/20 14:50 כד בכסלו התשפא

קוקסיסטרס, צילום: shutterstock
קוקסיסטרס, צילום: shutterstock

מצרכים

בצק

חצי חבילת קמח לבן

2 כפות אבקת אפייה

25 גרם חמאה (כ-2 כפות)

1 ביצה

1 כוס מים

סירופ

1 חבילת סוכר

3 כוסות מים

הוראות הכנה

את הסירופ יש להכין יום קודם על מנת שיהיה קר ודביק, בעת שיבוא במגע עם הסופגניות החמות. יש להכניס את כלל מרכיבי הסירופ לסיר ומבשלים כעשר דקות עד קבלת סירופ סמיך. עם גמר הבישול יש להמתין שהסירופ יתקרר לטמפרטורת החדר ולאחר מכן להכניס למקרר.

להכנת הבצק יש להכניס את החומרים היבשים יחד עם החמאה ומערבבים היטב עד שהחמאה מפוזרת היטב עם הקמח. מקציפים את הביצה יחד עם המים ומוסיפים לקמח ולשים עד קבלת בצק אחיד רך וחלק. יש להשאיר להתפחה למשך שעה.

אחרי שהבצק הכפיל את גודלו, חממו סיר בשמן עמוק והמתינו שיתחמם. בזמן חימום השמן רדדו את הבצק על משטח משומן לעובי של חצי סנטימטר, וחתכו את הבצק לרצועות של אורך 5 סניטמטרים ורוחב של סנטימטר בודד. מכל שלוש רצועות קולעים חלות קטנות, עד שכל חתיכות הבצק קלועות.

ברגע שהשמן חם מספיק, החלו לטגן כל סופגניה עד להזהבה משני הצדדים, ולהוציא אל משטח עם נייר ספיגה. את הספיגה יש לעשות למספר שניות בלבד, ומיד להעבירם לקערת הסירופ שהכנתם מראש ולהשאירם בפנים למשך דקה. מומלץ לחלק את הסירופ לשתי קערות כדי שהסירופ לא יהיה חם עד כשתכינסו את הסופגניות האחרונות, חשוב שיהיה לראשותכם סירופ קר כל הזמן.

להגיש את הסופגניות ובתיאבון.

כתבות נוספות