הנתונים נחשפים: האתר עם הכי הרבה כניסות והרשת החברתית של בני הנוער

נתוני סקר חדש מלמדים כי יוטיוב, וואטסאפ ופייסבוק מביסות את טוויטר בישראל. בנוסף, הישראלים מגלים בהמוניהם את טיקטוק שרושמת זינוק משמעותי | האתרים הבינלאומיים שאליהם הישראלים גולשים הכי הרבה – גוגל, יוטיוב ופייסבוק

חדשות כיפה חדשות כיפה 07/05/23 11:16 טז באייר התשפג

הנתונים נחשפים: האתר עם הכי הרבה כניסות והרשת החברתית של בני הנוער
צילום: shutterstock

מדד האינטרנט הישראלי ממפה באופן מקיף את העדפות הישראלים בצריכת מדיה ואת הרגליהם בשימוש ברשת. המדד של איגוד האינטרנט הישראל שפורסם הבוקר (א') מסכם את השימוש באינטרנט בישראל במהלך שנת 2022 על בסיס מדידות תקופתיות שבוצעו לאורך השנה על ידי איגוד האינטרנט וסקר מקיף מראשית שנת 2023 שבוצע על ידי מכון "מאגר מוחות". 

הרשתות החברתיות: 

יוטיוב, וואטסאפ ופייסבוק שומרות על מעמדן הדומיננטי. יותר מ-90% מהציבור הישראלי משתמש בכל אחת מהן. זינוק משמעותי נרשם השנה בחדירה של טיקטוק, אשר בראשית שנת 2023 כמחצית מהציבור הישראלי העיד על שימוש בה לעומת כ-30% בתחילת שנת 2022. עוד בראש הטבלה: אינסטגרם- 70%, טלגרם - 54%, וטוויטר עם 35%.  

אתרים בינלאומיים

רשימת האתרים הבינלאומיים עם הכי הרבה כניסות של ישראלים כוללת את: גוגל, יוטיוב, פייסבוק, וויקיפדיה, וואטסאפ, טוויטר, אינסטגרם, אתר עם תוכן למבוגרים בלבד וזום.

צילום: shutterstock

סטרימינג

הנתונים של איגוד האינטרנט מלמדים כי רוב הציבור הישראלי משתמש בשירותי הסטרימינג האינטרנטיים השונים כגון נטפליקס, ספוטיפיי, ועוד. הדבר נכון גם לפריפריה לעומת מרכז ולציבור חילוני לעומת ציבור דתי-לאומי. 60% מהישראלים משתמשים בנטפליקס,10% בשירות דיסני+, 5% באפל טי-וי, 3% באמזון פרימיום ו-1% בדיסקברי פלוס. בשירותי המוסיקה מובילה ספוטיפיי עם 35%, אחריה אפל מיוזיק עם 8%.  דיזר עם 1% בלבד.

טלוויזיה

בקרב ספקיות התוכן בטלוויזיה דרך האינטרנט: חברת hot מובילה עם 20%, אחריה yes עם 14%, פרטנר וסלקום עם 11% כל אחת.

טלוויזה

 צילום: shutterstock

אינטרנט

שוק ספקיות האינטרנט בישראל נשלט ברובו על ידי ארבע קבוצות התקשורת הגדולות, כאשר נכון לתחילת 2023, קבוצת בזק-פלאפון חולשת על נפח השוק הגדול ביותר: כ-28% מתעבורת האינטרנט הישראלית (נייחת+סלולר), ולאחריה קבוצת פרטנר עם 23%, סלקום עם 19%, קבוצת הוט עם 14%. יתר תעבורת האינטרנט הישראלית מתחלקת בין מספר רב של ספקיות אינטרנט קטנות, כגון מירס Xfone, 019 ועוד.  

בהיבט של תשתיות אינטרנט נמצא כי בראשית שנת 2023 כ-35% ממשקי הבית בישראל צורכים אינטרנט ביתי-קווי באמצעות סיבים אופטיים, והיתר באמצעות טכנולוגיית DSL המיושנת (27% ממשקי הבית בישראל), וכבלים (כ-21% ממשקי הבית).

סלקום

סלקום צילום: Lior Mizrahi/Flash90

בני הנוער ברשת

מהנתונים עולה כי 49% מבני הנוער מבלים מול המסך למעלה מארבע שעות ביום, שליש מכלל בני הנוער העידו שזמן המסך שלהם אף עולה על שש שעות ביום. התוכן הנצרך ביותר על ידם הוא מוזיקה וסרטים כאשר 70% השיבו שזו הפעילות המרכזית שלהם באינטרנט, והפעילות השנייה המדורגת כגבוהה ביותר מבחינת השימוש שלהם הוא ברשתות החברתיות, 58%. הרשת שלא יוותרו עליה היא בראש ובראשונה אינסטגרם, כך השיבו 41% מכלל מהמשיבים. בנוסף, כמחצית מבני הנוער העידו שההורים שלהם לא מדברים איתם כלל או לעיתים רחוקות על הסכנות הגלומות ברשת.

לפני כחצי שנה נולד מרחב כתובות אינטרנט בעברית, בסיומת המדינתית החדשה "ישראל", וזמן קצר לאחר פתיחתו נוספו כ-21,600 שמות מתחם הרשומים באינטרנט בעברית באופן מלא. (שם המתחם המבוקש ביותר בעברית אותו ישראלים ביקשו לרשום היה גוגל. מייד לאחריו המילה - ישראל. המילה כסף נועלת את עשיריית המילים המבוקשות ביותר). בראשית שנת 2023 רשומים למעלה 283,000 שמות מתחם (דומיינים) במרחב il.          

יורם הכהן מנכ"ל איגוד האינטרנט הישראלי, אמר כי ניתן לראות באופן בולט את הגידול המהיר שחל במהלך השנה האחרונה בצריכת תכני וידאו שונים בקרב ישראלים, "אם זה בשימוש בטיקטוק ואם בצריכת סדרות בנטפליקס". לדבריו, "הרשת הפכה למקור המרכזי של צריכת תקשורת ופנאי – טלוויזיה, סדרות ומוסיקה".