מתרוקנת לכם הסוללה במהירות? עובד פייסבוק לשעבר בעדות מטרידה

פייסבוק יכולה לרוקן בחשאי את סוללות הסלולר של המשתמשים שלה, כך טוען מדען נתונים ועובד לשעבר בפייסבוק - ג'ורג' הייוורד. לטענתו, בדיקה שפייסבוק עורכת גורמת לריקון הסוללה ומסכנת את המשתמשים

חדשות כיפה חדשות כיפה 30/01/23 15:24 ח בשבט התשפג

מתרוקנת לכם הסוללה במהירות? עובד פייסבוק לשעבר בעדות מטרידה
צילום: shutterstock

פייסבוק מרוקנת לכם את הסוללה?:  עובד לשעבר בפייסבוק חושף  - פייסבוק יכולה לרוקן בחשאי את סוללות הסלולר של המשתמשים שלה, לטענתו, בדיקה שפייסבוק עורכת גורמת לריקון הסוללה ומסכנת  לטענתו את המשתמשים בקצה, העובד - הייוורד פיורד עבד כמדען נתונים בחברת Meta Platforms.  

כשגילה על ה"בדיקות השליליות" סירב לבצען פנה למנהליו בפייסבוק - ופוטר

לדבריו של הייורד, בחברת פייסבוק יש פרקטיקה שמכונה "בדיקות שליליות", אשר מאפשרת לחברות טכנולוגיה לצרוך "בחשאי" אחוז גדול יותר של סוללות הסלולר. במהלך תהליך הבדיקה הזאת, האפליקציה מראה כמה מהירה מערכת התוכנה שלהם או איך תמונה עשויה להיטען, אך היא צורכת סוללה אחוז גבוה מהסוללה, כך לפי הדיווח בניו יורק פוסט. 

הייוורד טוען, כי כשגילה על ה"בדיקות השליליות" פנה למנהליו בפייסבוק והתלונן בפניהם שזה פוגע באנשים ולא חוקי. לטענתו, המנהלת שלו ענתה כי על ידי פגיעה בכמה - נוכל לעזור להמונים גדולים. 

"מסתבר שאם אתה אומר לבוס שלך, 'לא, זה לא חוקי', זה לא עובר טוב"

הייוורד, בן 33, מנהל תביעה בבית המשפט הפדרלי במנהטן נגד חברת האם של פייסבוק, Meta Platforms, בטענה שפוטר בחודש נובמבר בגלל סירובן להשתתף באותן בדיקות שליליות.  עוד הוא טוען אחרי פיטוריו  "מסתבר שאם אתה אומר לבוס שלך, 'לא, זה לא חוקי', זה לא עובר טוב"

הייוורד, עבד על אפליקציית Messenger של פייסבוק, המאפשרת למשתמשים לשלוח הודעות כתובות או לבצע שיחות טלפון או וידאו - כאשר במדינות אחרות היא משמשת ככלי תקשורת חיוני. נזכיר, לאפליקצייה Messenger יש כ- 1.3 מיליארד משתמשים ברחבי העולם, והיא מדורגת במקום הרביעי בין פלטפורמת המדיה החברתית הנפוצות ביותר, כך על פי דוח Digital 2021 Global Overview Report.

ההוכחה של הייוורד: מסמך הדרכה פנימי שכותרתו "כיצד להפעיל בדיקות שליליות מתחשבות"

לטענתו של מדען הנתונים, ריקון סוללת הטלפון הסלולרי של מסכנת את המשתמשים, במיוחד כשהם צריכים לתקשר עם קרוביהם או עם משטרה והצלה ואין להם סוללה בגלל אותן בדיקות שמרוקנות את הסוללה, כך על פי התביעה שהגיש.

עוד טוען הייוורד כי הוא לא יודע כמה אנשים הושפעו מהבדיקות השליליות של פייסבוק, אך הוא מאמין שהחברה השתתפה בו,  מכיוון שהוא קיבל מסמך הדרכה פנימי שכותרתו "כיצד להפעיל בדיקות שליליות מתחשבות", שכלל דוגמאות כאלה ניסויים שמתבצעים. "מעולם לא ראיתי מסמך נורא יותר בקריירה שלי", לרוב האנשים אין מושג שפייסבוק או חברות מדיה חברתית אחרות מסוגלות לרוקן להם את הסוללה בכוונה, כך אמר עורך דינו של הייוורד - דן קייזר. 

Meta Platforms לא הגיבה לידיעה