מהמטוס בבוקרשט למרפאה דחופה - משרד הבריאות מזהיר מפני המחלה המידבקת

משרד הבריאות מודיע על חולה בחצבת באזור חיפה שחזר מחו"ל ושהה בטיסה מבוקרשט, ובמוקד לילה לרפואה דחופה. מאז תחילת השנה דווח על 24 מקרים חדשים של חצבת

חדשות כיפה חדשות כיפה 02/05/24 20:21 כד בניסן התשפד

מהמטוס בבוקרשט למרפאה דחופה - משרד הבריאות מזהיר מפני המחלה המידבקת
אילוסטרציה, צילום: pixabay

משרד הבריאות מודיע על חולה בחצבת באזור חיפה שחזר מחו"ל ושהה במקומות הבאים:
• טיסה של Hisky Europe מס׳ H40235 שיצאה מבוקרשט ביום רביעי 24.04.2024 בשעה 11:00 ונחתה בנמל תעופה בן גוריון בשעה 13:30.
• מוקד לילה לרפואה דחופה במרכז רפואי ׳לין׳, שירותי בריאות כללית בחיפה, ביום שישי 26.04.2024 בין השעות 19:00 עד 23:00.

מאז תחילת שנת 2024 דווחו למשרד הבריאות 24 מקרים חדשים בישראל של תחלואה בחצבת במספר מוקדים. תחילת כל מוקד תחלואה היה במקרה שנדבק בחו"ל. רק בפברואר דווח על מקרה של חולה חצבת בחיפה.

חיסון לחצבת. אילוסטרציה

חיסון לחצבת. אילוסטרציה, צילום: shutterstock

עלולים להיות לחצבת סיבוכים מסכני חיים

מחלת החצבת היא מחלה נגיפית מדבקת ביותר שמתבטאת בחום, הרגשה כללית רעה, נזלת ופריחה ועלולים להיות לה סיבוכים קשים ואף מסכני חיים.

נוסעי הטיסה או המבקרים במרפאת לין במועדים הרשומים מעלה מתבקשים ליצור קשר עם הרופא/ה המטפל/ת במידה ומופיעים תסמינים של חום וכאבי ראש ולאחר מספר ימים פריחה. במידה ויש צורך בהגעה למרפאה או למיון, יש לתאם הגעה ולהודיע לצוות בעת ההגעה למוסד הרפואי. משרד הבריאות ממליץ כי במידה ומופיעים תסמינים יש להימנע משהייה במרחבים ציבוריים כדוגמת קניונים, תחבורה ציבורית וכדומה, זאת עד לבירור רפואי.

החיסון לחצבת מעניק הגנה טובה מהמחלה ומסיבוכיה ובמשרד הבריאות מדגישים את החשיבות לחסן ילדים ומדוכאי חיסון בחיסון נגד חצבת, במסגרת חיסוני השגרה במועדם על מנת להימנע מסיבוכי המחלה. בנוסף, ממליץ המשרד לנוסעים לחו"ל לוודא כי הם מחוסנים בשתי מנות. ניתן להשלים את החיסונים לפני הנסיעה לחו"ל במרפאות המטיילים.