"תא"ל עופר וינטר שמע מהתקשורת על שיחרורו"

לאחר סערת שיחרורו מצה"ל של תת אלוף עופר וינטר, כרמלה מנשה טוענת כי הקצין הסרוג קיבל את המידע על שחרורו מכלי התקשורת, ואף אחד לא דיבר איתו על כך

חדשות כיפה חדשות כיפה 05/05/24 15:25 כז בניסן התשפד

"תא"ל עופר וינטר שמע מהתקשורת על שיחרורו"
תת אלוף עופר וינטר, צילום: Miriam Alster/Flash90

על פי החלטת השר גלנט והרמטכ"ל, תת אלוף עופר וינטר ישתחרר מצה"ל. אי קידומו בלט בסבב המינויים האחרונים בצה"ל, מה שלפי דיווח בYNET ייתכן והוביל את השר בן גביר להציע לו להיות ניצב במשטרה. העיתונאית כרמלה מנשה מפרסמת היום (א') בחשבון ה-X שלה, כי הקצין הסרוג קיבל שיחה מאלוף במיל' יצחק בריק, ששאל אותו על הפרסומים לפיהם ישוחרר, ווינטר ענה לו "שמעתי על זה בתקשורת בדיוק כמוך, אף אחד לא דיבר איתי".

בימין תקפו את ההחלטה לא לקדם את עופר וינטר

כאמור, בימין תקפו בחריפות את ההחלטה שלא לקדם את וינטר והבוקר (א') הגיב שר האוצר סמוטריץ' וכתב: "עכשיו ברור למה אסור לפיקוד שכשל לעצב את דור העתיד של הצבא? אחד הלקחים הראשונים מה-7.10 היה צריך להיות מינוי מיידי של עופר וינטר לפיקוד הבכיר כדי שיכניס לצה"ל התקפיות וחדות מחשבתית. העובדה שמסלקים אותו מהצבא אחרי שהוכיח את עצמו תחת אש היא מקוממת והיא צעד הפוך מהשינוי שצה"ל זקוק לו".

עופר וינטר, נתניהו יכול היה להשאירו?

עופר וינטר, נתניהו יכול היה להשאירו?, צילום: דובר צה"ל

"החלטה אומללה של הרצי"

בשנים האחרונות הפך אי מינויו של וינטר לנושא שבמחלוקת כשתומכיו מציינים את היותו קצין התקפי, אמיץ ומוערך וטוענים כי הסיבה לכך שלא קודם סבב אחר סבב נוגעת בעובדה כי הוא חובש כיפה סרוגה ובוגר מוסדות עלי. מי שכבר הספיק למתוח ביקורת על שחרורו של וינטר הוא מנכ"ל מפלגת הציונות הדתית יהודה ולד שכתב ברשת X: "מצדיעים לך עופר, תודה. וסליחה על ההחלטה האומללה של הרצי".