משרד הבריאות: 255 חולי קורונה מאומתים בישראל

בישראל יש כרגע 255 חולי קורונה מאומתים, פורסמה התפלגות נסיבות ההדבקה. מסתמן - עדיין לא הולכים להשבתה מלאה של המשק, אך יבוצע 'דילול', כך שיישארו 30% מהעובדים בכל מקום עבודה

חדשות כיפה יהונתן קליין, חדשות כיפה 16/03/20 16:22 כ באדר התשפ

משרד הבריאות: 255 חולי קורונה מאומתים בישראל
קורונה, צילום: shutterstock

255 חולי קורונה מאומתים בישראל. כך מסר המשנה למנכ"ל משרד הבריאות, פרופ' איתמר גרוטו, בתדרוך טלפוני לעיתונאים אחר הצהריים (ב'). מוקדם יותר פרסם משרד הבריאות כי מספר החולים בישראל זינק ל-344, אך לאחר כחצי שעה הודיע כי מדובר בתקלה בנתונים, וכי המספר אינו נכון. 

ההודעה על 344 חולים גרמה לירידות חדות במסחר בבורסה ולהפסקתו, וההודעה המתוקנת הביאה לעליות חדות.

התפלגות ההדבקות של חולי הקורונה בישראל

התפלגות ההדבקות של חולי הקורונה בישראלצילום: משרד הבריאות

מנכ"ל משרד הבריאות מסר עוד כי רוב החולים בישראל נדבקו לאחר חשיפה לחולה מאומת - 98 מהם. השאר הגיעו ברובם ממדינות זרות, כשספרד בראש הרשימה עם 21 חולים בישראל שנדבקו לאחר שחזרו ממנה.

ביחס להגבלות המוטלות על הציבור והמשק, במהלך היום (ב') מתנהלים כל העת דיונים בין משרד הבריאות למשרד האוצר, כאשר משרד הבריאות ממליץ בתוקף על השבתת המשק לגמרי ומעבר למצב חירום, בעוד האוצר סבור כי החלטה כזו תביא לידי קריסה.

נכון לשעות הערב המוקדמות מסתמן כי לא יוחלט על מצב חירום מלא והשבתת המשק לגמרי, אלא יבוצע "דילול" של העובדים במגזר הציבורי והפרטי, עד רמת השארת 30 אחוזים מכמות העובדים בלבד, בכל מקום עבודה.