מועצה אזורית שומרון תגיש תביעה נגד מועצת זכויות האדם של האו"ם

בכינוס שהתקיים בשומרון על רקע החלטת הא"ם לקרוא לחרם כלכלי על עסקים באזור, מודיע ראש המועצה יוסי דגן כי תביעה תוגש נגד מועצת זכויות האדם: "נתבע את כבודה ואת הכפשת שמה של מדינת ישראל"

חדשות כיפה חדשות כיפה 13/02/20 15:15 יח בשבט התשפ

מועצה אזורית שומרון תגיש תביעה נגד מועצת זכויות האדם של האו"ם
דגן בכינוס, צילום: רועי חדי

מועצה אזורית שומרון תגיש תביעה נגד ראשי מועצת זכויות האדם של האו"ם, זאת לאחר הקראיה לחרם כלכלי על 112 עסקים הפועלים ביהודה ושומרון. בכינוס חירום הבוקר (ה') של תעשייני השומרון יחד עם ראש מועצת שומרון ושר הכלכלה הודיע ראש המועצה האזורית שומרון יוסי דגן: "תביעה משותפת נגד האו"ם בהתאם לחוק ה BDS"

בישיבה הוחלט על רשימת צעדים שתנקוט המועצה האזורית שומרון יחד עם התעשיינים בכדי להלחם בהחלטה ובכדי לסייע למפעלים , בין השאר הוחלט כי המועצה תגיש יחד עם התעשיינים תביעה ייצוגית כנגד האו"ם בהתאם לחוק ה - BDS. יוסי דגן ראש המועצה האזורית שומרון: "התכנסנו בעקבות ההצהרה המבישה שיצאה ע"י ארגון כל כך מוביל בזכויות אדם, המועצה לזכויות האדם של האו"ם, שמובל ע"י מדינות שמטיפות לנו מוסר כמו לוב, אינדונזיה, ירדן, כוויות, - מדינות שידועות בדאגתן לזכויות האדם, לא רק שאנחנו לא נישבר, אנחנו נלחם"

"בתחילת השבוע תוגש ע"י המועצה האזורית שומרון ביחד עם נציגי המפעלים באזור תעשיה ברקן, תביעה לפי חוק החרם כנגד בעלי התפקידים במועצת זכויות האדם, ובראשם הנציבה מישל בצ'לט ומזכל האום אנטוניו גוטרש", הוסיף דגן ואמר, "אנחנו לא נתבע רק נזקים שעלולים להיות  אנחנו נתבע את כבודה ואת הכפשת שמה של מדינת ישראל". 

גם שר הכלכלה והתעשייה אלי כהן התייחס להחטל האו"ם: "חשוב לי להבהיר לתעשיינים ולציבור הרחב- ההחלטה לא שווה את הנייר עליו היא כתובה, אין לה שום ערך, שיניים או משמעות. נציבות זכויות האדם של האום הוכיחה פעם נוספת שמדובר בגוף פוליטי פרו פלסטיני שהדבר האחרון שהוא עוסק בו זה זכויות אדם. נפעל לסייע לתעשיינים ככל שיידרש, ולהמשיך לבנות ולפתח את אזורי התעשייה ביהודה ושומרון שיש להם חשיבות התיישבותית, כלכלית וביטחונית עם מדינת ישראל".

משה לב רן, סמנכ"ל בחברה שנכנסה לרשימה השחורה אמר "קיבלתי ממועצת זכויות האדם של האו"ם מכתב הדורש שנודה שאנחנו מענים את הפלסטינים וכופים את עצמנו עליהם, השבתי להם בכתב כי אם היו מגיעים פעם אחת לבקר ולראות את המציאות בעיניים הרשימה השחורה הייתה הופכת מהר מאד ללבנה. אותם אנשים יושבים במשרדים מפוארים באירופה ואוכלים גבינות שוויצריות, מעולם לא פגשו את מוחמד או את עבדאללה ולא עשו מעולם שום דבר עבורם- אנחנו כן. בכל יום עוברים כאן 100 אלף פלסטינים שמתפרנסים כאן לצד הישראלים, מקבלים את אותם תנאי העסקה מקודמים ועוד,  הדרך היחידה לפעול למען הדו קיום ולהלחם בהחלטה ההזויה הזו היא להמשיך ולהקים עוד מפעלים  עוד תעשייה רק כל נביס אותם"

עופר מאיר, מנכ"ל שעסקו נכנס לרשימה השחורה גם היא אמר: "אנחנו מצפים ממדינת ישראל לעמוד לצדנו ולתמוך בנו בעניין הזה.  ולהפוך אותנו לשווים בין שווים עם שאר החברות והמפעלים בארץ, תמיכה בנו היא תמיכה הן במדינת ישראל הן בהתיישבות והן  בפלסטינים שמתפרנסים כאן, זהו קידום של כל האינטרסים, גם של ישראל וגם של אירופה המעוניינים בשקט ובדו קיום באיזור. בסופו של דבר, דרך הכלכלה אנחנו נביא את השלום.