הישראלים מספינת הקורונה ישובו בעוד שבוע ויעברו בידוד מחדש

הרשויות ביפן מסרו כי 15 הנוסעים הישראלים שתקועים על ספינת התענוגות יוצאו מהבידוד בשבוע הבא. אך בשל החשש להידבקות הם יכנסו לבידוד מחדש בישראל. השר ליצמן שוחח היום עם הנוסעים "מתפלל שלא יהיו מקרי הידבקות"

חדשות כיפה חדשות כיפה 12/02/20 14:04 יז בשבט התשפ

הישראלים מספינת הקורונה ישובו בעוד שבוע ויעברו בידוד מחדש
שר הבריאות ליצמן, צילום: פלאש 90

הסוף לפרשת ספינת התענוגות ביפן? גורם בכיר במשרד הבריאות אומר כי הרשויות ביפן מסרו כי 15 הנוסעים הישראלים שתקועים על ספינת התענוגות יוצאו מהבידוד בשבוע הבא. הבשורה לכאורה משמחת רק הישראלים יצטרכו כנראה להיכנס לבידוד נוסף כשיגיעו לארץ. אם יהיה צורך, הם יוכנסו לבידוד כפוי על מנת שלא יפיצו את הנגיף הקטלני.

מוקדם יותר היום (ד') שוחח שר הבריאות יעקב ליצמן בשיחות וידיאו עם הישראלים השוהים בבידוד בספינה. "עם ישראל דואג לשלומם ומחכה לחזרתם בשלום ובבריאות טובה בקרוב. מקווים ומתפללים שאכן לא יהיו מקרי הידבקות, אך במקרה שכן, אנו נערכים שיהיה אפשר לטפל בהם בארץ", מסר השר.

בכל בית חולים מכינים מחלקה או שתיים לטיפול בחולי קורונה, אם תהיה חלילה התפרצות גם בארץ. בנוסף לכך, במשרד הבריאות מכינים לקליטת חולי קורונה גם בבתי החולים הגריאטריים. בלשכתו של שר החוץ ישראל כ"ץ אישרו כי מחר יתקיים דיון מיוחד במשרד בעניין הספינה. עוד מסרו כי יעשו את כל המאמצים הנדרשים על מנת להחזיר את אותם ישראלים ששוהים בהסגר מוחלט על הספינה כבר שבוע ימים.