מי שנוסע לבד- 'חוטף' לבד

נהגים שימו לב - מהבוקר מחולקים דו"חות בנתיבי התחבורה השיתופית לרכבים שיסיעו פחות מהמותר. על רקע הביקורות הרבות על מיזם 'נתיב פלוס' במשרד התחבורה מתגברים קוי תחבורה ציבורית ו'שאטלים' ויוקצו עוד חניוני חנה וסע

חדשות כיפה חדשות כיפה 03/11/19 09:31 ה בחשון התשפ

מי שנוסע לבד- 'חוטף'  לבד
הנתיבים החדשים ליד נתניה., צילום: פלאש 90

החל מהבוקר (ראשון) המשטרה תחל בחלוקת דו"חות בנתיבי התחבורה השיתופית ("נתיב פלוס") בכביש החוף ונתיבי איילון  לנהגים שברכבם שלא יהיה את מספר הנוסעים לפי המותר בתקנות החדשות

עד כה מתחילת המיזם שוטרי אגף התנועה חילקו   אזהרות לנהגים, אך החל מהיום נהגים שיעברו על התקנות החדשות יידרשו לשלם קנס של 500 שקלים.

שוטרי יחידת האופנועים של אגף התנועה  הם האמונים על האכיפה בנתיב כיוון שאין מצלמות שיכולות לתעד את הנעשה בתוך המכוניות. האכיפה ב"נתיב פלוס"  צפויה להתבצע בעיקר בשעות העומס בכבישים.

הניסיונות של סמוטריץ' למזער את הביקורת

עד כה  המיזם חטף לא מעט ביקורות עקב ריבוי העומסים בנתיבים אלו - דבר שנלקח בחשבון ע"י משרד התחבורה בחודשים הראשונים להרצת המיזם. בעקבות הפקקים שנוצרו בנתניה וביציאות ממנה אל כביש החוף מאז הפעלת הנתיב החדש, נוספו קוי תחבורה ציבורית חדשים מנתניה לת"א: מה-10 בנובמבר יתחיל לפעול קו חדש שמספרו 611, ויחבר את שכונות רמת אפרים ואזור מרכז נתניה ישירות לת"א, אל אזור הקריה ומרכז עזריאלי, עם 32 נסיעות בכל כיוון. בסוף נובמבר יחל לפעול קו חדש ישיר אשר יחבר את נתניה לרמת החייל בתל אביב ולמוקדי התעסוקה בפתח תקווה.

בשבועיים הקרובים יתחיל גם לפעול קו תחבורה ציבורית חדש שייצא ממתחם חנה וסע "ווילג' חדרה" למחלף אולגה בשעות השיא בבוקר ובערב בכל 15 דקות, ובשעות השפל כל חצי שעה. בסך הכל יופעלו בקו 70 נסיעות יומיות, בין השעות 6:00 בבוקר ל-20:00 בערב, ועבודות התשתית הנדרשות יחלו ביום ראשון. במתחם הפרטי 2,000 מקומות חנייה שיוכלו לשרת את הבאים מהצפון. 

במקביל יופעלו קווים חדשים לתל אביב מאזור כפר יונה, כולל קו שיתחיל בבת חפר, יפעל בשעות 6:00 בבוקר עד 20:00 בערב ויציע 45 נסיעות יומיות. שאטלים יופעלו מבת חפר, כולל עצירה בצומת בארותיים וצומת חניאל, לתחנת הרכבת בנתניה.

עוד בסוף השבוע שעבר הכריז שר התחבורה בצלאל סמוטריץ'  על הקמת חניוני חנה וסע בנתניה ובחדרה ועל אוטובוסים ושאטלים חדשים.


במקביל מתח שר התחבורה ביקורת על משרד האוצר שלא שחרר את התקציב הנדרש לפרוייקט, ובכך פגע ביעילותו. "אחת הביקורות על המהלך שעשינו היא שקודם היינו צריכים לתת את כל המעטפת שאנחנו נותנים עכשיו, ורק אחר כך לפתוח את הנתיב המיוחד על חשבון הרכב הפרטי", כך כתב השר סמוטריץ בפייסבוק, והוסיף: "תבינו, במציאות זה לא עובד ככה. בלי שהיינו לוקחים אחריות, מגלים רצינות ויוצאים לדרך, כלל הגורמים לא היו נרתמים וזה לא היה קורה. משרד האוצר לא היה מקצה את התקציב על רקע המשבר התקציבי שמדינת ישראל מצויה בו, הרשויות המקומיות היו ממשיכות לגרור רגליים בחלק שלהם, ועוד ועוד. אחרי שיצאנו לדרך כולם נותנים אמון ומצטרפים למאמץ להקלת הפקקים".