מלחמת מגן וחץ
מלחמת מגן וחץ

מצרים מאיימת כי כניסה לרפיח תסכן את השלום

דובר משרד ההסברה המצרי טען בראיון כי כניסה לרפיח תסכן את השלום ו"תעמיד את מצרים במקום שבו ישראל לא באמת יודעת איך היא תגיב" | צה"ל ממשיך את הלחימה במרכז הרצועה | חיל האוויר תקף בלבנון

חדשות כיפה חדשות כיפה 17/04/24 07:09 ט בניסן התשפד | עודכן בתאריך 17/04/24 09:13

מצרים מאיימת כי כניסה לרפיח תסכן את השלום
נתניהו וא-סיסי, צילום: MARC ISRAEL SELLEM/POOL***\flash90\360d, Shutterstock

10:38 | דובר ההסברה המצרי: "כניסה לרפיח תסכן את השלום"

דובר משרד ההסברה המצרי דיאא' רשוואן התייחס הבוקר (ד') להיתכנות הפעולה הקרקעית של ישראל ברפיח, ושיגר איום מרומז כלפי ישראל: "האם היא תבחר באפשרות הכניסה לרפיח על חשבון שלום שנמשך 45 שנים, ותעמיד את מצרים במקום שבו ישראל לא באמת יודעת כיצד היא תגיב?". כך על פי דיווח ב"כאן".

כזכור, בפברואר, שר החוץ המצרי סאמח שוקרי אמר בוועידת מינכן לביטחון כי "אין לנו כוונה לספק אזורים או מתקנים בטוחים לפלסטינים, אבל אם בהכרח זה יהיה המצב, נתמודד עם זה באנושיות הנדרשת". שר החוץ המצרי התייחס גם לפעולות הבנייה המצרית סביב הגבול ברפיח: "אנחנו כל הזמן מתעסקים בתחזוקת הגבול שלנו".

09:46 | דובר צה"ל מפרסם כי חיל האוויר תקף מטרות בדרום לבנון

מטוסי קרב של חיל האוויר תקפו במהלך הלילה שורת מטרות של ארגון הטרור חיזבאללה בדרום לבנון. בין המטרות שהותקפו, אתרים צבאיים ומבנים צבאיים של חיזבאללה במרחבים אל-חיאם, אל מנצורי, עלמא א-שעב ויעטר שבדרום לבנון. בהמשך להתרעות בגליל המערבי לפני זמן קצר, זוהו מספר שיגורים שחצו משטח מלבנון, אין נפגעים. כוחות צה"ל תקפו את מקורות הירי.

09:00 | אוגדה 162 ממשיכה בפעילות בעזה

צוותי הקרב של חטיבות 401, נח"ל, חטיבת האש 215 ויחידות נוספות בפיקוד אוגדה 162 ממשיכים בפעילות הממוקדת במרכז הרצועה לחיסול מחבלים והשמדת תשתיות טרור. כחלק מהפעילות במרכז הרצועה, כלי טיס של חיל האוויר חיסלו ביממה האחרונה מספר מחבלים והשמידו תשתיות טרור. באחת התקיפות, כלי טיס תקף חוליית מחבלים שהפעילה רחפן חמוש לעבר הכוחות שפעלו במרחב.

06:00 | לוחם שלדג נפצע באורח קשה במהלך קרב בצפון רצועת עזה

מלחמת חרבות ברזל: הלחימה ברצועת עזה לא נפסקת - דובר צה"ל פרסם לפנות בוקר כי לוחם מיחידת שלדג, נפצע אתמול (ג') באורח קשה בקרב בצפון רצועת עזה. הלוחם פונה לקבלת טיפול רפואי בבית חולים ומשפחתו עודכנה.

צה"ל ממשיך את פעילותו בלבנון

אמש, אחרי הדיווח על חיסול מח"ט חיזבאללה איסמאעיל יוסף באז, הודיע צה"ל על שורת תקיפות נוספות בדרום לבנון, כאשר בין היתר הותקפו, תשתיות טרור של ארגון הטרור חיזבאללה בדרום לבנון, לרבות מבנים צבאיים בהם שהו מחבלי הארגון על ידי כלי טיס של חיל האוויר, במרחבים עין בעאל, עלמא א-שעב, חנין ויארון.

צה"ל תקף בדרום לבנון צילום: דובר צהל