מלחמת מגן וחץ
מלחמת מגן וחץ

הסלמה בסוריה: תקיפה "ישראלית" עם עשרות הרוגים, קצין בכיר חוסל ברכבו

דיווח: קצין סורי בכיר שהיה מקושר לחיזבאללה חוסל בפיצוץ | התקשורת הסורית מדווחת על 38 הרוגים בעיר חלב שבסוריה עקב תקיפה המיוחסת לישראל. ההתקפה כוונה אל עבר שדה התעופה ומבנים נוספים השייכים למיליציות פרו איראניות. חמישה פעילי חיזבאללה חוסלו

חדשות כיפה חדשות כיפה 29/03/24 07:19 יט באדר ב' | עודכן בתאריך 29/03/24 10:54

הסלמה בסוריה: תקיפה "ישראלית" עם עשרות הרוגים, קצין בכיר חוסל ברכבו
תקיפה בסוריה, ארכיון, צילום: shutterstock

10:40 | קצין סורי בדרגת גבוהה שידוע כי היה מקורב לחיזבאללה חוסל בפיצוץ מטען ברכבו באזור דמשק. על פי הדיווחים, לא ידוע מי האחראי לחיסול. עוד דווח כי הקצין היה מהנדס מוקשים וחומרי נפץ, ואחראי על התיאום עם חיזבאללה והמיליציות הפרו איראניות בדמשק.

עשרות הרוגים בתקיפה המיוחסת לישראל בדמשק

7:00 | תקיפה המיוחסת לישראל הלילה (ו') בחלב שבסוריה. על פי הדיווחים ישראל כיוונה לעבר שדה התעופה ומבנים נוספים שככל הנראה שייכים למיליציות הפרו איראניות במדינה. בהמשך הלילה דווח על עשרות הרוגים בתקיפה.

שעות לאחר הדיווח על התקיפה החלו להגיע דיווחים על מספר ההרוגים, שנכון לעכשיו, עומד על לפחות 38 בני אדם. עוד דווח כי חמישה מההרוגים הם פעילי חיזבאללה וכי מספר אנשי צבא נוספים נהרגו באירוע לצד מספר אזרחים.

חיילים מוכנים בגבול סוריה

חיילים מוכנים בגבול סוריה, צילום: Michael Giladi,Flash90

דובר צה"ל חשף: חיסלנו בכיר חמאס בבית החולים שיפא

התקיפה מגיעה מיד אחרי שדובר צה"ל, הודיע כי במסגרת פעילות צה"ל בבית החולים שיפא חוסל בכיר בחמאס, ראאד טאבט, ראש חיל האספקה וכוח האדם של הזרוע הצבאית של החמאס ומקורבם של סינוואר, מוחמד דף ומרואן עיסא. הבכיר שחוסל היה מעשרת הבכירים בזרוע הצבאית ושימש כראש מערך הייצור.