מלחמת מגן וחץ
מלחמת מגן וחץ

בכיר בקבינט נגד הודעת המוסד: "רצף של שקרים"

לאחר שמשרד ראש הממשלה הוציא הודעה רשמית מטעם המוסד בה חמאס לא מעוניין בעסקה, גורם בכיר המעורב בפרטים טוען: "יש כאן רצף של שקרים, מתעמרים במשפחות"

חדשות כיפה חדשות כיפה 10/03/24 08:05 ל באדר א'

בכיר בקבינט נגד הודעת המוסד: "רצף של שקרים"
נתניהו, צילום: Yonatan Sindel,Flash90

מלחמת חרבות ברזל: השבוע פורסמה הודעה מטעם המוסד שהופצה על ידי לשכת ראש הממשלה בה נאמר בין היתר כי "חמאס לא רוצה עסקה לפני רמדאן ולא השיב על מתווה פריז - ולכן אין על מה לדבר איתו". מסתבר שדווקא אין אחדות דעים בקבינט המלחמה בעניין המגעים לעסקת החטופים, ובתוך קבינט המלחמה נשמעה אתמול התקפה ישירה, חסרת תקדים ובוטה, על ההודעה ועל הפצת נרטיב מוטעה. כך לפי בן כספית.

"הדלת לא נטרקה"

הביקורת החריפה הזו נשמעת מפיהם של רבים בקבינט המלחמה, אבל גם בדרג המקצועי. ההערכה היא כי ראש השב"כ והרמטכ"ל סבורים שהדלת לא נטרקה ויש מקום למשא ומתן ולרעיונות יצירתיים במסגרתו, כך גם אלוף ניצן אלון וגורמי מערכת נוספים. "יש כאן רצף של שקרים", אמר לכספית גורם בכיר הבקיא במהלך הדברים, "מתעמרים במשפחות, משקרים לאורך כל הדרך ומציגים תמונה מעוותת".

המאבק למען החטופים

המאבק למען החטופים, צילום: Miriam Alster,Flash90

כל העת נמשכים המגעים

כזכור, משרד ראש הממשלה מסר ביום שישי האחרון כי ראש המוסד, דדי ברנע, נפגש בשבוע שעבר עם ראש ה-CIA, ביל ברנס, במסגרת המאמץ הבלתי פוסק לקידום עסקה נוספת להשבת החטופים. בשלב זה, חמאס מתבצר בעמדתו כמי שאיננו מעוניין בעסקה וחותר להבערת האזור במהלך הרמדאן על חשבון התושבים הפלסטינים ברצועת עזה. הודגש כי כל העת נמשכים המגעים ושיתוף הפעולה עם המתווכות בניסיון להביא לצמצום הפערים וקידום הסכמות.