לבשורה המשמחת הזו הנוסעים ברכבת חיכו יותר מדי זמן

עקב בעיות תקשורת חוזרות ונשנות, הוחלט כי יופעל ניסוי ברכבת ישראל לבחינת חלופות לשיפור הקליטה לנוסעי הרכבת. במסגרת הניסוי, יופעלו: WiFi on Board, מגברי אות סלולרי וחריצה בחלונות הרכבות

שמחה ברנס שמחה ברנס, חדשות כיפה 06/12/23 15:42 כג בכסלו התשפד

לבשורה המשמחת הזו הנוסעים ברכבת חיכו יותר מדי זמן
רכבת ישראל, צילום: shutterstock

בסיור שערכו היום (ד') שר התקשורת ד"ר שלמה קרעי ושרת התחבורה והבטיחות בדרכים מירי רגב במתחם רכבת ישראל בלוד, הוצגו להם על ידי צוותי העבודה מרכבת ישראל ומשרד התקשורת שלוש חלופות להגברת הקליטה הסלולרית לנוסעי הרכבת.

הניסויים לשיפור הקליטה ברכבת

ניסוי ראשון יהיה מבוסס על התקנת מקלטי אינטרנט אלחוטי בקרונות הרכבת שיכללו הצבת אנטנה בגג הקרון וגם אנטנות פנימיות בקרון. מקלטי האינטרנט האלחוטי יגבירו את הקליטה הסלולרית שתתקבל בתוך הרכבת.

ניסוי שני יהיה מבוסס על מגברי אות סלולרי שיותקנו בקרונות ויכלול 2 אנטנות בגג הקרון, מגברים ואנטנות פנימיות.

ניסוי שלישי יהיה של חריצה בחלונות הרכבת באמצעות צריבה. הצריבה שאינה נראית לעין תאפשר לקליטה סלולרית לחדור בקלות לקרונות הרכבת.

ביקור השרים ברכבת ישראל

ביקור השרים ברכבת ישראל צילום: שבתאי טל

אתגר הקליטה ברכבת נובע מחסימה של האות הסלולרי

במשרד התקשורת ציינו כי קליטה סלולרית במהלך נסיעה ברכבת הינה אתגר עולמי שאיננו אופייני רק לישראל. האתגר נובע בעיקר מחסימה משמעותית של האות הסלולרי החודר לקרונות הרכבת הנגרמת מהמתכת המרכיבה את הקרונות.

שרת התחבורה והבטיחות בדרכים, מירי רגב: "הקליטה ברכבות חיונית ברמת הבטיחות וברמת השירות. על מנת להניע מעבר מרכב פרטי לתחבורה ציבורית עלינו לייצר תנאים אופטימליים לניצול מיטבי של זמן הנסיעה". שר התקשורת שלמה קרעי ציטט מהמקורות ואמר: "תשתיות תחבורה כבישים ורכבות משולבות בתשתיות תקשורת, חיוניות לכל אדם, בכל מקום ובכל זמן, ובפרט בעיתות חירום. ישעיה הנביא כבר הבין אז את החשיבות ואנחנו ניישם: 'עִבְרוּ עִבְרוּ בַּשְּׁעָרִים (גם בתחנות ובמנהרות) פַּנּוּ דֶּרֶךְ הָעָם סֹלּוּ סֹלּוּ הַמְסִלָּה סַקְּלוּ מֵאֶבֶן הָרִימוּ נֵס (וגם תרנים) עַל הָעַמִּים'".