בגיל 96: הלכה לעולמה אליס שלוי, מנהלת פלך וכלת פרס ישראל

פרופסור אליס שלוי הלכה לעולמה והיא בת 96 | שלוי כיהנה במשך כ-15 שנים כמנהלת תיכון "פלך" בירושלים וזכתה בפרס ישראל בשנת 2007

חדשות כיפה חדשות כיפה 02/10/23 11:48 יז בתשרי התשפד

בגיל 96: הלכה לעולמה אליס שלוי, מנהלת פלך וכלת פרס ישראל
אליס שלוי, 2016, צילום: Yonatan Sindel/Flash90

ברוך דיין האמת: אשת החינוך, פרופסור אליס שָלְוִי, הלכה לעולמה והיא בת 96. שלוי נולדה בגרמניה בשנת 1926, עלתה לישראל לאחר קום המדינה והייתה פעילה חברתית, מחלוצות הפמיניזם בישראל ומנהלת בית הספר הדתי לבנות "פלך" בירושלים. היא כלת פרס ישראל על מפעל חיים לתרומה מיוחדת לחברה ולמדינה לשנת 2007 ויקירת ירושלים לשנת 1997. שלוי הייתה נשואה למשה שלוי (שלקוביץ), אם לשישה והתגוררה בשכונת בית הכרם בירושלים.

"תודה לך אליס על כל מה שעשית עבורנו. כל כך הרבה מאיתנו חייבות לך כל כך הרבה"

אשת הציבור רחל עזריה ספדה לה: "פרופ' אליס שלוי הלכה לעולמה, מהפמניסטיות הכי גדולות שהיו לנו, שפרצה דרך לכל אישה בישראל, ועוד יותר לנשים דתיות. בכנס פמניזם דתי שיזמתי בכנסת, היא אמרה את המשפט הבא: 'ביהדות יש שלושה בתים: בית המדרש, בית הכנסת, ובית הדין. ואנחנו צריכות להאבק למען שויון זכויות בכל אחד מהם'. אליס שלוי הלכה לעולמה בחג סוכות, רגע לפני שמחת תורה, החג שבו אנו נאבקות על זכויותנו בבית הכנסת. בהשראתה. תודה לך אליס על כל מה שעשית עבורנו. כל כך הרבה מאיתנו חייבות לך כל כך הרבה. יהי זכרה ברוך".

מארגון קולך מסרו לאחר קבלת ההודעה: "מתאבלות על פטירתה של פרופ׳ אליס שלווי. שלווי, אשת חינוך, פורצת הדרך הניחה את יסודות הפמיניזם הדתי בישראל מראשית שנות השמונים, כשהעמידה דורות של צעירות בוגרות התיכון פלך שבראשו עמדה ועיצבה שפה שוויונית הלכתית מודרנית בחברה הדתית. שלווי היתה מנהיגה רחבת אופקים, שידעה לקרוא את צרכי השעה, בעלת חזון ויזמות ששינו את פניה של החברה בישראל. שמה הלך לפניה בתפיסת השוויון והליברליות והיא היתה עטורת הכרה והוקרה בעולם. אנו, הפמיניסטיות הדתיות, ראינו בה מגדלור ומורת דרך מעוררת השראה. יהי זכרה ברוך".

בתנועת נאמני תורה ועבודה ספדו גם כן: "פרופ' שלוי היתה אשת חינוך משכמה ומעלה, כלת פרס ישראל לפעל חיים וממייסדות הפמניזם בישראל, והפמניזם הדתי בפרט. היא ניהלה במשך שנים רבות את בית הספר "פלך", שימשה דוגמה ומופת לנערות ולנשים רבות, והעמידה אחריה מורשת של מאבק נחוש לקידום מעמד האשה.יהי זכרה ברוך".