רותם סלע תעבור את זה? 3 טיפים לצלוח את המשבר

בראיון ל"חדשות כיפה", העיתונאי דניאל זילברשטיין מדבר על הפודקאסט שעוסק כולו במשבר גיל ה-40, חושף את המשבר האישי שחווה וחולק שלושה טיפים להתמודדות עם הגיל, במיוחד לרותם סלע. רק אל תקראו לו סלב

תהילה שינובר תהילה שינובר, חדשות כיפה 16/08/23 14:45 כט באב התשפג

רותם סלע תעבור את זה? 3 טיפים לצלוח את המשבר
רותם סלע, חוגגת 40, צילום: Noam Revkin Fenton/Flash90

רותם סלע חוגגת היום (ד') את יום הולדתה ה-40, אך היא לא הידוענית היחידה שנכנסת לעשור הרביעי לחייה. הרבה קודם לפניה איש התקשורת חנוך דאום הפך את המשבר המוכר לסדרת קומדיה שלמה, ובין לבין ידוענים רבים נתקלו במשבר וחלקם אף שיתפו עליו בפתיחות. גם דניאל זילברשטיין, עיתונאי ספורט ואקטאוליה, חווה את המשבר בעצמו.

דניאל זילברשטיין, עיצוב: שחר מחלב כהן

דניאל זילברשטיין, עיצוב: שחר מחלב כהן צילום: מור שמיר

"אתה שואל את עצמך כמה עוד תוכל להיות רלוונטי"

"בשנה שקדמה ליום הולדתי הארבעים חוויתי הרבה קשיים ותסכולים", שיתף בראיון ל"חדשות כיפה", "המשבר היה בעיקר נפשי, פיזית אני לא מרגיש זקן", הוא הודה, "אבל אני עובד 22 שנה בתקשורת ויש שחיקה, אתה שואל את עצמך כמה עוד תוכל להיות רלוונטי וכמה אנשים ירצו לשמוע מה יש לך להגיד". הקשיים שחווה בקריירה, בהורות ובזוגיות הובילו אותו לצאת למסע, במסגרתו השיק גם את הפודקאסט "משבר גיל ה-40 שלי". עד כה הקולטו 14 פרקים, שעסקו כולם סביב המשבר המוכר.

כששאלתי אותו על הדרך שבה סלבס חווים את המשבר, הוא הגיב בצניעות שלא מאפיינת איש תקשורת ותיק כמוהו. "אני לא סלב", מיהר להבהיר, "אני חי חיים נורמלים, אני לא חושב שאני יודע יותר על החיים או חכם יותר מאחרים". זילברשטיין מאמין כי כל אחד חווה את המשבר בצורה כזו או אחרת, ועבורו הפודקאסט היה כלי לשאול את השאלות הקשות ולעמוד מול האתגרים שמלווים כל אחד.

קהל המאזינים: גילאי 20-60

בפרקי הפודקאסט העיתונאי מארח אנשים שונים, אותם הוא מכנה "אנשים חזקים ומעניינים". חלק מהם מעניקים טיפים להתמודדות, אחרים מציפים את הנושאים הקשים. "העובדה שההורים שלנו מזדקנים מאוד קשה. פתאום מצפים זה שיש לו את כל התשובות, ולפעמים בא לך להיות קצת ילד. אתה הופך להיות בעצמך המבוגר האחראי ומבין שלאט לאט המשענות נגמרות".

למרות שהפודקאסט עוסק במשבר גיל ה-40, זילברשטיין טוען שגילאי המאזינים נעים בין 20-60. גם הצעירים מצליחים להזדהות עם המשבר האישי, ולא מעט מבוגרים נזכרים פתאום בעבר. "אני מקבל מאות תגובות", שיתף העיתונאי, "אנשים שמבינים בגיל מאוחר שהגירושין, קניית האופנוע או חס וחלילה המאהבת נבעו מהמשבר שחוו בעקבות הגיל, ובזמנו לא ידעו שזו הסיבה. יש אנשים שמעדיפים להדחיק, אני מעדיף לתת לזה שם".

3 טיפים להתמודדות עם משבר גיל ה-40, מאחד שיודע:

1. דברו על הכאב

חשוב מאוד לדבר על הדברים ולא להשאיר בבטן. גם אם אתם מרגישים שזה מלאה את הסביבה שלכם, גם אם אתם חוששים שיחשבו שהשתגעתם, חשוב להוציא את הקושי החוצה. הרבה פעמים אנחנו רואים בטלוויזיה אנשים שנראים חזקים ולא נשברים, אבל בסוף הם סובלים מאותם הדברים שלנו: חרדות, דכאונות, פחד להוציא את הכאב החוצה.

2. הרגישו נוח במקום שלכם

פעמים רבות המקום שלנו בחיים טוב הרבה יותר ממה שאנחנו נוטים לייחס לעצמנו. בתוך הקשיים קשה לשים לב לזה, ולכן אפשר להיעזר גם בסביבה שלנו, שתשמח תמיד להזכיר לנו את הדברים היציבים בחיינו (משפחה, חברים, קריירה) ולעזור לנו להרגיש טוב יותר במקום שלנו.

3. מצאו זהות עצמאית

אחד הדברים שמאפיינים את גיל ה-40 הוא שאנחנו הופכים להיות בן הזוג של, הורה של, בן של, ולפעמים שוכחים את עצמנו. דווקא בשלב הזה, חשוב לגלות מחדש את התחביבים שלנו ואת הדברים שאנחנו אוהבים לעשות. אולי תרגישו שאתם הופכים לקלישאה של גיל 40 כשתקנו אופנוע, אבל ללא ספק תהיה לכם זהות עצמאית משלכם.