יועצו של שמחה רוטמן נפרד: "בוס-חבר שמדבר בגובה העיניים"

שמעון נטף, יועצו של יו"ר ועדת החוקה, סיים את תפקידו, ורגע לפני תחילת לימודי הדוקטורט באוניברסיטת קולומביה בניו-יורק, הוא מצא זמן לסכם: "אחד הדברים שהכי ציערו אותי בחודשים הללו, הוא קמפיין השנאה הפוליטי וחסר המעצורים כלפי שמחה"

חדשות כיפה חדשות כיפה 03/08/23 18:06 טז באב התשפג

יועצו של שמחה רוטמן נפרד: "בוס-חבר שמדבר בגובה העיניים"
שמחה רוטמן | , צילום: Yonatan Sindel/Flash90

"ברגשות מעורבים", כך פתח שמעון נטף, יועצו המקצועי של יו"ר ועדת החוקה שמחה רוטמן, את ציוץ הפרידה שלו מרוטמן, זאת לקראת תחילת לימודי הדוקטורט באוניברסיטת קולומביה בניו-יורק. השניים עובדים יחד מדצמבר 2022 - נטף עבד כעוזר משפטי בבית המשפט העליון ורוטמן פנה אליו לבוא לעבוד לצדו כיועץ מקצועי בלשכה.

"ההבדלים בהתנהלות, במוזיקה, בסגנון, וכן - גם בתחושת השייכות"

"זו לא באמת הייתה שאלה", כתב נטף והסביר, "נפלה בחלקי הזדמנות פז לקדם באופן פעיל את הרעיונות שעליהם אני כותב מאז שהתחלתי ללמוד משפטים בערך".

לדבריו המעבר החד מבית המשפט העליון לכנסת היה מטלטל. "ההבדלים בהתנהלות, במוזיקה, בסגנון, וכן - גם בתחושת השייכות - כל אלה היו כמו קפיצת ראש אל תוך בריכת מים נעימים. על הרפורמה המשפטית עצמה אין לי הרבה מה להוסיף, כולכם עקבתם ועוקבים".

שמחה רוטמן, נחוש להמשיך

שמחה רוטמן באחד מדיוני הוועדה | צילום: Yonatan Sindel/Flash90

"כל מי שרצה לבוא ולדבר עם שמחה ולנסות לקדם פשרות והסכמות, זכה לאוזן קשבת ולפגישה אחד על אחד בלי תנאים"

היועץ ביקש לדבר החוויה שלו, החוויה האישית. "אחד הדברים שהכי ציערו אותי בחודשים הללו, הוא קמפיין השנאה הפוליטי, הציני וחסר המעצורים כלפי שמחה. כי אני עבדתי לצד אדם מענטש נדיר, בוס-חבר שמדבר בגובה העיניים ולא מחזיק מעצמו ולו במעט; אדם שנון, חריף, מבריק וגם מצחיק, ובאופן כללי - הבוס הכי טוב שזכיתי לעבוד תחתיו".

"הפער העצום בין מי ששמחה באמת לכל מי שמכיר אותו מקרוב לבין התדמית הדמונית שקמפיין השנאה נגדו נירטב, חרה ועודנו חורה לי בכל פעם שאני נתקל במוסתי השנאה הזו. תנו לי לספר לכם משהו שאני יודע ממקור ראשון, כי הייתי שם. לא היה חבר כנסת שהשקיע יותר שעות משמחה בניסיון להגיע להסכמות. כל מי שיצר איתנו קשר, בין אם אלה חברי אופוזיציה, פרופסורים, עורכי דין, טייסים, ואפילו ראשי המחאה - כל מי שרצה לבוא ולדבר עם שמחה ולנסות לקדם פשרות והסכמות, זכה לאוזן קשבת ולפגישה אחד על אחד בלי תנאים. כולם, כולל כולם".