ג' עלתה באופן לא חוקי מאיראן, סרן שביט איבד את אחיו | אלו מדליקי המשואות

טקס הדלקת המשואות: מספר אנשי כוחות הביטחון ידליקו משואה יחד, עקב המלחמה המתמשכת וריבוי סיפורי הגבורה. ג' עלתה באופן לא חוקי מאיראן, מפקד המחוז במשטרה נפצע וסירב להתפנות במהלך בלחימה | רשימה חלקית של מדליקי המשואות

חדשות כיפה חדשות כיפה 02/05/24 20:06 כד בניסן התשפד

ג' עלתה באופן לא חוקי מאיראן, סרן שביט איבד את אחיו | אלו מדליקי המשואות
טקס המשואות, קדמון לא תצפה, צילום: Yonatan Sindel/Flash90

השנה, בצל טבח השבעה באוקטובר והמלחמה המתמשכת בעזה, קיבלה הממשלה את המלצת השרה מירי רגב, לשנות את התקנות לבחירת משיאי המשואות ולאפשר למספר נבחרים ונבחרות להשיא משואה יחד.

סרן שביט בן משה, ממ"ז דרום ניצב אמיר כהן, לוחם השב"כ ע'. וקצינת האיסוף ג'. ישיאו יחד, כנציגי כוחות הביטחון, את אחת משתיים עשרה משואות הגבורה בהר הרצל, ביום העצמאות הקרוב. נוסף עליהם, גם נציגים ממד"א, זק"א, איחוד הצלה וכיבוי אש ידליקו משואות.

סרן שביט יצא מביתו במעלות, איבד את אחיו, נלחם בעזה וישיא משואה

נציג צה"ל סרן שביט בן משה, מפקד לוחם ביחידת הצנחנים, מיהר בשבעה באוקטובר לצאת מביתו שבמעלות תרשיחא ולחבור לכוח של חטיבה 35 אליה הוא שייך. לאורך כל אותו היום הוא נלחם בקיבוץ רעים ובהמשך ביישוב חולית. שם, בשדה הקרב, קיבל את הבשורה המרה שאחיו, רס"ן אריאל בן משה ז"ל, מפקד פלגה בסיירת מטכ"ל, נהרג בהיתקלות עם מחבל בעת שנלחם לטיהור בתים.

לאחר שיחה עם אמו, החליט שביט, בהמלצתה ובתמיכתה, להמשיך ולהילחם עד שייקרא לצאת ללוויה של אחיו אריאל. שביט חזר להילחם בחולית, נפצע בקרב ופונה לטיפול רפואי. לאחר ניתוח ושיקום קצר חזר ללחימה ופיקד על מכלול גדוד 890 לפני ובמהלך התמרון הקרקעי ברצועת עזה.

רכבים שרופים סמוך לשדרות, 8.10.23

רכבים שרופים סמוך לשדרות, 8.10.23, צילום: Chaim Goldberg,Flash90

מפקד מחוז דרום של המשטרה נפצע וסירב להתפנות

נציג משטרת ישראל ניצב אמיר כהן, מפקד מחוז דרום של משטרת ישראל היה מהראשונים שהבינו את היקף ועומק ההתקפה על גבול ישראל והיה המפקד שהכריז על "פרש פלשת" - קוד להקפצת כוחות המשטרה והצבא במקרה של חדירת מחבלים ואירוע רב זירתי. הודות לפקודה המהירה יצרו כוחות משטרה ומג"ב קו בלימה, באמצעות חסימות צירים ראשיים, ועצרו חוליות מחבלים שהיו כבר בדרכן לערים נוספות בעומק שטח ישראל. בכך מנע כהן אסון גדול עוד יותר.

בשדרות, עיר מגוריו, הוביל כהן את הקרב על תחנת המשטרה המותקפת כשהוא חמוש באקדחו האישי בלבד. במשך שעה וחצי של קרב הוא נפצע בגבו ובעינו, אך סירב להתפנות והמשיך בלחימה עד שהחליט להפיל את קירות התחנה על המחבלים וסיים את הקרב.

נציגות מהשב"כ בטקס הדלקת המשואות

נציג שירות הבטחון הכללי ע' כיהן כראש אגף המבצעים בשב"כ, טיפח דורות של לוחמים והמציא שיטות לחימה מבצעיות חדשניות. גם אחרי שפרש לגמלאות המשיך לצאת לפעולות מבצעיות בשטח האויב. ב-7 באוקטובר ע. יצא אל אזורי הלחימה כמפקד חוליית לוחמים בצוות טקילה. הוא חתר למגע, חיסל עשרות מחבלים וחילץ עשרות משפחות מקיבוץ כפר עזה תחת אש. החולייה איבדה את אחד מלוחמיה ולוחם אחר נפצע אנושות, אך ע' ואנשיו המשיכו להילחם עד לטיהור העוטף.

ראש השב"כ

ראש השב"כ, צילום: Avshalom Sassoni,Flash90

ג' עלתה לארץ בצעירותה מאיראן

אשת המוסד ג' עלתה לארץ באופן לא חוקי בצעירותה מאיראן. היא החלה את דרכה במוסד כמומחית לגיוס יעדים במדינות היעד, ובייחוד באיראן. מזה מספר שנים היא משרתת כקצינת איסוף מצטיינת במסלול החוד המבצעי. במהלך שנות פעילותה המבצעית ג' יזמה והובילה מבצעי גיוס רבים ומגוונים בליבת הנושא האיראני בתחכום, חתירה למגע, ובאומץ אישי ומבצעי, תוך הקרבה אישית. היא עומדת גם מאחורי פיתוח יכולות מיוחדות, תוך שהיא נעזרת בכישרונה הייחודי והבנתה המעמיקה בנפש האדם.

חלק מהסוכנים אותם גייסה ג׳ השתתפו במבצעים אסטרטגיים של המוסד. ביניהם מבצעים שהיו קשורים בפעילויות מול איראן לאחר מתקפת הטרור בשבעה באוקטובר. חבריה מתארים את ג׳ כ"שחקנית נשמה", הפועלת מתוך שליחות לאומית, אחריות אישית, מקצועיות וצניעות, ומהווה דוגמא אישית לעובדי המוסד.