נסראללה והנייה נאמו לרגל יום ירושלים הבינלאומי: "התפוררותה של ישראל"

מזכ"ל חיזבאללה נאם לרגל היום שמציינים במדינות האסלאם, ואמר כי "יש למקד את המאמצים בתמיכה בגדה המערבית ובירושלים, בתמיכה בהתנגדות המזוינת" | ראש הלשכה המדינית של חמאס: "עומדים בפני סדר בינלאומי חדש "

חדשות כיפה חדשות כיפה 13/04/23 20:39 כב בניסן התשפג

נסראללה והנייה נאמו לרגל יום ירושלים הבינלאומי: "התפוררותה של ישראל"
ראש הלשכה המדינית של חמאס, הנייה. ארכיון, צילום: Abed Rahim Khatib/ Flash90

יום ירושלים הבינלאומי מצוין במדינות מוסלמיות רבות ביום שישי האחרון של חודש רמדאן, ונועד להביע התנגדות כללית לציונות, ובפרט לשליטתה של מדינת ישראל בירושלים. מזכ"ל חיזבאללה חסן נסראללה נאם היום (ה') לרגל היום שמציינת המדינה השיעית.

"תמיכה בהתנגדות המזוינת ובתמיכה באנשים ובאנשים האיתנים שם"

נסראללה טען כי "ההתפתחויות בשנה האחרונה שירתו את המאבק שלנו נגד ישראל". לדבריו, "החייאת יום ירושלים הבינלאומי היא חלק מהותי מהקרב לשחרור פלשתין. השנה, יותר מתמיד, ראינו את ציר ההתנגדות חזק, מסוגל ומגובש, כפי שאנו רואים בשטח בשבועות האחרונים ובימים אלו, ונהיה עדים לכך בשבועות הקרובים גם בהתייחס להתפתחויות".

במישור הפלשתיני, אמר נסראללה: "ההסלמה של ההתנגדות הפלשתינית בגדה המערבית ובירושלים באה, לדעתי, להיות אחד הגורמים המכריעים החשובים ביותר במאבק הזה. והבלבול של הציונים, הנוכחות הגדולה באל-אקצא, במיוחד בימים ולילות אלו, למרות כל ההתקפות הקשות והקשיים הגדולים". הוא הדגיש כי "בשלב הנוכחי יש למקד את המאמצים בתמיכה בגדה המערבית ובירושלים, בתמיכה בהתנגדות המזוינת ובתמיכה באנשים ובאנשים האיתנים שם".

"הגדה המערבית היום היא בצדק המגן של ירושלים, אנשיה, אנשיה, נשים, צעירות ומבוגרות. כנסיית התחייה עוסקת בקדושה האסלאמית והנוצרית ובשמירה על קיומה וזהותה, והם תמיד היו ומוכיחים בכל יום שהם עומדים באתגר ועומדים באחריות ההיסטורית הזו".

נסראללה

נסראללה, ארכיון | צילום מסך

הנייה: "ירידה בהשפעה האמריקאית בעולם"

ראש הלשכה המדינית של ארגון הטרור חמאס, נאם גם הוא לרגל "יום ירושלים": "מסגד אל-אקצא המבורך ניצב זקוף מול הציונים שרוצים לשנות את העובדות הדתיות ההיסטוריות... הציונים מפרים את קדושת מסגד אל-אקצא מול עדשות המצלמה". הוא הדגיש כי התבצרות במסגד אל-אקצא כיום הוא "ג'יהאד".

עוד אמר הנייה: "מספר משתנים מצביעים על קרבתו של השחרור, הראשון שבהם הוא השבר והתפוררותה של ישראל שיובילו לקריסתה, והשני הוא שאנו עומדים בפני סדר בינלאומי חדש שבו קטבים קמים ויורדים, ועידן. זה מאותת על ירידה בהשפעה האמריקאית בעולם".