ברוך דיין האמת: הלך לעולמו פרופ' אריה לוין - אביו של שר המשפטים

הלך לעולמו פרופסור אריה לוין, חתן פרס ישראל ואביו של יריב לוין שר המשפטים. מלשכתו של לוין נמסר: "המשפחה מודה מעומק הלב לכל המנחמים, ומבקשת לקיים את השבעה במסגרת משפחתית מצומצמת"

חדשות כיפה חדשות כיפה 12/03/23 12:02 יט באדר התשפג

ברוך דיין האמת: הלך לעולמו פרופ' אריה לוין - אביו של שר המשפטים
פרופ' לוין, צילום: האוניברסיטה העברית

הלך לעולמו פרופסור אריה לוין, חתן פרס ישראל ואביו של יריב לוין שר המשפטים, והוא בן 85. מלשכתו של לוין נמסר: "המשפחה מודה מעומק הלב לכל המנחמים, ומבקשת לקיים את השבעה במסגרת משפחתית מצומצמת בלבד. תודה על ההבנה".

תולדות חייו

פרופ' אריה לוין נולד ברמת גן בשנת 1937. בשנת 1971 קיבל תואר דוקטור בשפה וספרות ערבית מטעם האוניברסיטה העברית וכיהן מאז בתפקידי הוראה שונים עד לקבלת תואר פרופסור מן המניין בחוג לשפה וספרות ערבית באוניברסיטה העברית בשנת 1985. בשנת 2001 זכה פרופ' לוין בפרס מיכאל מילקן מטעם האוניברסיטה על הצטיינותו בהוראה.

נוסף לפעילותו האקדמית, כיהן פרופ' לוין גם כיו''ר הוועדה לכתיבת תכנית הלימודים בערבית לבתי הספר ולחטיבות של משרד החינוך, יו''ר ועדת הוראת הערבית בבתי ספר עבריים של משרד החינוך, חבר הוועדה האקדמית של מוסד ביאליק, חוקר ראשי במפעל המחקר על הלהגים הערביים של ארץ ישראל, חוקר ראשי במפעל העדכון של המילון הערבי-עברי שחובר על ידי דוד איילון ז''ל ופסח שנער ויו''ר הוועדה להכנת תכנית לימודים בערבית מדוברת בבתי ספר תיכוניים עבריים. בשנת תש"ע הוענק לו פרס ישראל לבלשנות כליית על השיגיו המחקריים.

נתניהו: "יודע עד כמה יריב היה קשור אליו בכל נימי נפשו"

ראש הממשלה נתניהו ספד ללוין : "אני שולח תנחומים בשמי ובשם הממשלה, לסגן ראש הממשלה ולשר המשפטים, חברנו יריב לוין, על פטירת אביו, פרופ׳ אריה לוין ז"ל, כמה חודשים בלבד לאחר פטירת אימו. אני יודע עד כמה יריב היה קשור אליו בכל נימי נפשו, ואנו שולחים לו ולמשפחתו תנחומים מעומק ליבנו".