פיגוע ירי בשומרון: נקבע מותם של שני הפצועים

שני ישראלים נרצחו בפיגוע בשומרון כאשר מחבל ירה לעבר רכבם. לאחר מאמצי החייאה ממושכים נקבע מותם. מצוד אחר המחבלים. בקרוב הערכת מצב עם ראשי מערכת הביטחון

חדשות כיפה חדשות כיפה 26/02/23 13:57 ה באדר התשפג

פיגוע ירי בשומרון: נקבע מותם של שני הפצועים
פיגוע בחווארה, שני נרצחים, צילום: דוברות מד"א

מתקפת טרור בלב השומרון: דובר צה"ל מעדכן כי היום (א') בשעת הצהריים התקבל דיווח על אירוע ירי בצומת עינבוס שבמרחב חטיבת שומרון. בשעה 13:41 התקבל דיווח במוקד 101 של מד"א על 2 פצועים בכביש 60 סמוך לחווארה,כאשר המחבל ככל הנראה ניגח את רכבם וירה עליהם מטווח אפס. 

צילום: Nasser Ishtayeh/Flash90

לאחר מאמצי החייאה ממושכים של חובשים ופראמדיקים של מד"א, נקבע מותם של הפצועים. חובש רפואת חירום במד"א גיל ביסמוט סיפר: "כשהגענו למקום ראינו את 2 הפצועים שוכבים בסמוך לרכב כשהם מחוסרי הכרה. יחד עם כוח רפואה של צה"ל הענקנו להם טיפול רפואי ראשוני בשטח, הכנסנו אותם לניידות טיפול נמרץ צבאיות והם פונו לבי"ח כשמצבם קשה". שר הביטחון, יואב גלנט מתעדכן באופן שוטף על פרטי הפיגוע, השר גלנט יקיים בזמן הקרוב הערכת מצב עם ראשי מערכת הביטחון. 

התנועה באזור חסומה

זמן קצר לאחר הפיגוע יצאה הודעה לתושבי האזור על חסימות כבישים. "לתושבים שלום, בעקבות אירוע בטחוני בחווארה, צומת יצהר הגדולה, צומת תפוח, חסומים לתנועה לכל הכיוונים".

צילום: Nasser Ishtayeh/Flash90

חמאס לוקחים אחריות על הפיגוע

דובר חמאס חאזם קאסם בירך על הפיגוע, "הפעולה בחווארה היא תגובה טבעית על הפשעים של ישראל, שהאחרון שבהם היה הטבח בשכם. ההתנגדות בגדה תישאר נוכחת ותפעל להסלמה, ושום תוכנית או פסגה לא יוכלו לעצור אותה".

יוסי דגן בזירת הפיגוע

ראש המועצה האזורית שומרון יוסי דגן מסר כי "מדובר  לצערנו, באירוע קשה מאוד, הממשלה חייבת לשנות את הפרדיגמה ולעבור ממגננה להתקפה, לא יכול להיות שבצהרי היום מרשים לעצמם מחבלים לירות באזרחים תמימים, עזות המצח של הטרור מוכיחה שאין הרתעה", לדבריו: "יש לשנות את הוראות הפתיחה באש, להחזיר את המחסומים, ולפגוע באופן יזום בתשתית הטרור של הרשות הפלסטינית. עם ישראל ותושבי השומרון חזקים, לא נשבר אל מול הטרור הרצחני של הרשות הפלסטינית".