לפיד וגנץ קוראים לח"כים מהליכוד להתנגד לרפורמה: "עוד לא מאוחר לעצור"

במקום ישיבות הסיעה המסורתיות, נערכה ישיבה משותפת למפלגות האופוזיציה, ממנה נעדרו חברי הכנסת הערבים | גנץ: "הניסוי נכשל ואם ימשך הוא יכול להבעיר את השטח", לפיד לחברי הליכוד: "אתם יכולים לעצור את האסון הזה"

חדשות כיפה חדשות כיפה 13/02/23 15:54 כב בשבט התשפג

לפיד וגנץ קוראים לח"כים מהליכוד להתנגד לרפורמה: "עוד לא מאוחר לעצור"
ראשי האופוזיציה, צילום: דוברות

בשל המחאה הנרחבת ברחבי הארץ ובפרט בשל ההפגנה שנערכת בצמוד למשכן הכנסת, לא התקיימו היום (ב') ישיבות הסיעה המסורתיות. במקום הישיבות, ראש האופוזיציה ויו"ר יש עתיד, יאיר לפיד, יו"ר המחנה הממלכתי, בני גנץ, יו"ר ישראל ביתנו, אביגדור ליברמן ויו"ר מפלגת העבודה, מרב מיכאלי התכנסו במשכן הכנסת להצהרה משותפת נגד הרפורמה המשפטית. מי שלא שנעדרו מהישיבה הם חברי הכנסת מהמפלגות הערביות, חד"ש-תע"ל ורע"ם.

גנץ: "לפטר את השר להפקרת הביטחון הלאומי"

בנאום שנשא יו"ר המחנה הממלכתי, בני גנץ בהצהרת ראשי האופוזיציה אמר כי  "אנחנו נמצאים על חבית חומר נפץ ביטחונית ובקואליציה 'מרכזים מאמץ' בפילוג העם ובחיסול הדמוקרטיה. כדי לנצח את הטרור צריך לעשות שני דברים: לעצור באופן מיידי את החקיקה הדורסנית, ולנהוג באחריות ביטחונית ולפטר את השר להפקרת הביטחון הלאומי. נתניהו – הניסוי נכשל, ואם ימשך הוא יכול להבעיר את השטח. יש לפטר את בן גביר ולמנות במקומו שר אחר עם ניסיון ואחריות כמו השר אבי דיכטר, שמכיר היטב את הזירה. ויש כמוהו עוד רבים בקואליציה".

צילום: Yonatan Sindel/Flash90

עוד  הוסיף ואמר כי "כל מי שניצב כאן, נגבה כל פעולה אחראית – ונמשיך לפעול בכדי למנוע את הרס הדמוקרטיה הישראלית. לא בגלל האמריקאים, ההיי-טק או הבורסה. עבורנו. עבור אזרחי ישראל, והמדינה שכה יקרה לנו".

לפיד: "תם הפרק הדמוקרטי בחיי המדינה"

ראש האופוזיציה ויו"ר יש עתיד, יאיר לפיד אמר בנאומו כי "מה שהממשלה רוצה להביא לכנסת זו לא קריאה ראשונה, אלא קריעה לגזרים של עם ישראל, של הדמוקרטיה הישראלית, של החיים המשותפים", אמר לפיד בפתח דבריו. "אם החקיקה הזו תעבור, תם הפרק הדמוקרטי בחיי המדינה. אם החקיקה הזו תעבור הכלכלה הישראלית תפגע אנושות, החברות הכי מצליחות ייצאו מכאן, מערכת הביטחון תפגע, חיילי צה"ל יועמדו בסיכון משפטי, הברית הקרובה עם ארצות הברית תגמר. מעל הכל – אחדות ישראל תהיה הנפגעת העיקרית מהחקיקה האלימה, החפוזה וחסרת האחריות הזו. לא נהיה יותר עם אחד".

לפיד לחברי הכנסת מהליכוד: "עוד לא מאוחר לעצור"

יו"ר יש עתיד קרא לחברי הכנסת מהליכוד - אבי דיכטר, יולי אדלשטיין, יואב גלנט, ניר ברקת, ישראל כץ, דני דנון, דוד ביטן: "עוד לא מאוחר לעצור. אתם יכולים לעצור את האסון הזה. זה בידיכם. אם אתם לא תעשו משהו עכשיו, זה יהיה על מצפונכם. גם אם אתם תומכים בתיקון מערכת המשפט, אתם יודעים את האמת: לא ככה. לא מהסיבות האלה, לא מהמניעים האלה. לא באופן שיהפוך את מדינת ישראל למדינה לא דמוקרטית, ויקרע לשניים את עם ישראל. במקום שיעשו פוליטיקה הרסנית על הגב שלכם, אתם תעשו היסטוריה". 

לפיד ומיכאלי |

לפיד ומיכאלי | צילום: Yonatan Sindel/Flash90

לפיד הזכיר את מתווה הפשרה שהציג אמש הנשיא הרצוג: "אני לא מאושר מכל מילה ממנו, אבל אין לאיש מאתנו את הזכות להתעלם. כמחוקקים ומנהיגים, זוהי חובתכם לדרוש לעצור את החקיקה באופן מיידי. במקום לצעוד לתוך התהום נלך לבית הנשיא ונתחיל שם הידברות שתציל את עם ישראל".

מרב מיכאלי: המילה הידברות היא מלכודת

בנאום שנאה יו"ר מפלגת העבודה, מרב מיכאלי אמרה כי "בימים הקרובים, חבריי היקרים לאופוזיציה, יופעלו עלינו לחצים מאוד גדולים, מכל הצדדים, תחת השם 'הידברות' תאמינו לי, חברות וחברים, אני העברתי את החוק שמשנה את הגירושים במדינת ישראל וגורם לאנשים ללכת קודם להידברות לפני שהם הולכים לריב בבית המשפט. אני מקדמת את חוק הגישור והרבה סוגים אחרים של יישוב סכסוכים, אבל במקרה שלנו לצערי הרב המילה הידברות היא מלכודת.

עוד הוסיפה ואמרה כי "אסור לנו ליפול במלכודת הזאת, החזית המאוחדת שיש לנו בהתנגדות המוחלטת לריסוק הדמוקרטיה הישראלית חייבת להימשך וחייבת להתקיים באופן שלא נותן להם לבלבל אותנו ולא נותן להם לגנוב מתחת לכל מיני מילים יפות, דברים שיהרסו את מדינת ישראל לנצח".