הרצח המטלטל של בנימין אחימאיר הי"ד: "היו לו חששות ופחדים, הוא לא סופרמן"

משפחתו של הנער בן ה-14 שנרצח בפתאומיות בחוות גל יוסף עוד מתקשה לעכל את האירוע הנורא. בראיון ל"חדשות כיפה" מספר אחיו הגדול אליהו: "האירוע הזה הזוי בכל קנה מידה, מצאו עקבות של עשרות אנשים באותה נקודה ואף אחד לא מצא אותו"

תהילה שינובר תהילה שינובר, חדשות כיפה 12/05/24 11:21 ד באייר התשפד

הרצח המטלטל של בנימין אחימאיר הי"ד: "היו לו חששות ופחדים, הוא לא סופרמן"
בנימין אחימאיר הי"ד, צילום: באדיבות המשפחה

גם מתקפת טילים חסרת תקדים מאיראן לא הצליחה להוריד מהכותרות את סיפורו המזעזע של בנימין אחימאיר הי"ד. נער בן 14 עם שיער בלונדיני מתולתל וחיוך מתוק שנרצח באכזריות בחוות גל יוסף, שם שימש כרועה צאן. 30 ימים חלפו מאז ומשפחת אחימאיר עוד מנסה לעכל את גודל האסון שנחת עליה. הערב (א'), ערב יום הזיכרון, הם יקיימו ערב שירה ודיבורים לזכרו בחוות צאן קידר.

"אנחנו בתוך הלופ, אין הבנה שכל ההמון הזה מחפשים את אח שלי החמוד"

אחיו הגדול של בנימין, אליהו בן ה-23, היה הראשון ששמע על היעדרותו. בנערותו היה מהמקימים של חוות מלאכי השלום, ובעלי חוות גל יוסף הם חבריו. ביום שישי קיבל שיחת טלפון מאחד מהם. "תשמע, בעיה", אמר החבר, "אח שלך נאבד לנו". אחימאיר התקשר לבדוק עם הוריו והבין מיד שלא מדובר באירוע רגיל. "אין דבר כזה שעדר חוזר בלי רועה", אומר אחימאיר בביטחון. האח מיהר לארוז תיק מפרדס חנה, שם הוא גר כיום, ויצא עם אביו ואחיו לחיפושים.

כשהגיעו לחווה הקטנה, שרגילה לאכלס רכב אחד או שניים, ראו שם מאות רכבים שהגיעו לחפש את בן ה-14. "אנחנו בתוך הלופ, אין הבנה שכל ההמון הזה מחפשים את אח שלי החמוד", אחימאיר חוזר לרגעים המטלטלים. בערב שבת, כשהמשפחה התכנסה בביתה, רצו לו אין ספור תסריטים בראש. "איפה הוא ישן, אם הוא בכפר ויש סביבו חמושים או שהוא בכלל זרוק באיזה בור, לישון עם המחשבה הזאת היה הזוי. ניסינו לנתק את המחשבה ורק לחפש אותו".

בנימין אחימאיר הי"ד

בנימין אחימאיר הי"ד צילום: באדיבות המשפחה

"מצאו עקבות של עשרות אנשים באותה נקודה ואף אחד לא מצא אותו"

גופתו של אחימאיר הצעיר נמצאה בשעה 12:00 בצהריים, בנקודה קרובה מאוד לחווה. "זה היה הזוי. מצאו עקבות של עשרות אנשים באותה נקודה ואף אחד לא מצא אותו. אין הסבר לזה". אמו מרים מצאה קשר בין התפילות של עם ישראל למציאתו של בנה, שנמשכו יום וחצי, לנס שקרה במוצאי השבת עם המתקפה האיראנית.

אליהו בעצמו התנתק מאורח החיים הדתי וכמוהו גם חלק מאחיו. הוריו המאפשרים חינכו את ילדיהם לבחור את דרכם. כרגע, הוא לא ממש יודע איזו דרך זאת הולכת להיות. "הסיפור הזה טלטל אותי בכל קנה מידה אפשרי, מצאתי את עצמי בשבעה מדבר פתאום כמו איש רוח, כמו רב. הדבר הזה הציף בי כל מיני מחשבות, לא יודע לאן זה יגיע הלאה. אני לא מה שהייתי לפני".

"היו לו חששות ופחדים של ילד רגיל, לא סופרמן"

כשאני שואלת אותו אם נער בן 14 לא מפחד לרעות את הצאן לבדו, הוא מפתיע אותי בתשובתו. "בנימין היה מתקשר אליי כל שבוע או שבועיים, הוא היה שואל שאלות של ילד שחושש", הוא מודה, "היה שואל איפה בסדר להסתובב, איפה לא מסוכן לקחת טרמפים. תמיד אמרתי לו להיות חד ולא לסמוך על אף אחד. היו לו חששות ופחדים של ילד רגיל, לא סופרמן. אבל הוא האמין בדרך הצעירה והפשוטה".

בנימין אחימאיר הי"ד

בנימין אחימאיר הי"ד צילום: באדיבות המשפחה

למרות הפחדים האלו, אף אחד לא באמת דמיין שמשהו כזה יכול לקרות. "האירוע הזה הזוי בכל קנה מידה", קובע האח, "החווה שם מייצרת הרתעה מאוד גדולה. יש פטרול שמסתובב, נשקים. האירוע הזה חריג, פעם אחרונה שהיה דבר כזה הייתה לפני יותר מ-20 שנה עם יאיר הר סיני. הערבים מפחדים מהחבר'ה האלה".

"בנימין מולי כל הזמן ומצד שני הוא נעלם לי"

בשבועיים האחרונים עמל אליהו על המצבה של אחיו. יחד עם חברים שסייעו לו הם חצבו אבן מהנקודה בה בנימין נרצח והכינו מצבה מיוחדת. "בנימין מולי כל הזמן ומצד שני הוא נעלם לי", משתף אחימאיר, "בשבועיים האחרונים בניתי את המצבה שלו ומטלטלת אותי המחשבה שאחי נמצא פה מתחת. ילד בן 14 שיוצא על דעת עצמו זה דבר מרשים, רוב האנשים חיים חיים פשוטים בלי דרך שהם מאמינים בה. נער שיוצא לא כי אמרו לו אלא כי הוא מאמין בדרך הזאת - צריך להיות דגל לנוער של היום".

למשפחה חשוב שעם ישראל יגיע הערב לציון השלושים לבנם. "נביא שם חגיגה של עולמות השלובים זה בזה להעצים את החדווה שבתוכנו - בפשטות, בתמימות, בעוצמה ובחן, ממש כמו שביני שלנו היה", מספר האב אופיר. באירוע יקחו חלק אלירן מזוז ולהקת ג'עלה, הרב אלחנן ניר, דליה הר סיני ונוספים.

30 לבנימין אחימאיר

30 לבנימין אחימאיר צילום: ללא