"המאבק הזה לא ייגמר היום": עשרות אלפים בהפגנה מול הכנסת

על רקע אישור הסעיפים בוועדת החקיקה מתקיימת הפגנה של מתנגדי הרפורמה במערכת המשפט מול הכנסת | יאיר לפיד: "אין דבר כזה אחדות שבה רק צד אחד קובע את החוקים". רון כץ: "אין לנו דרך אחרת, אין לנו מדינה אחרת"

חדשות כיפה חדשות כיפה 13/02/23 13:22 כב בשבט התשפג

"המאבק הזה לא ייגמר היום": עשרות אלפים בהפגנה מול הכנסת
ההפגנה מול הכנסת, צילום: ללא

ברקע סיום ההצבעה הסוערת והמתוחה בוועדת החוקה, שאישרה הבוקר (ב) להעלות שני סעיפים מתוך הרפורמה למערכת המשפט לקריאה ראשונה, מתקיימת הפגנת המתנגדים לרפורמה מול הכנסת ועל פי הערכות, עשרות אלפי אנשים לוקחים בה חלק - במקביל, נערכות הפגנות נוספות במקומות נוספים בארץ. ראש האופוזיציה, יאיר לפיד נאם בהפגנה ואמר: "אין דבר כזה אחדות שבה רק צד אחד קובע את החוקים".

הפגנה מול הכנסת

הפגנה מול הכנסת צילום: ללא

לפיד: "המאבק הזה לא ייגמר היום"

רשימה ארוכה של אישי ציבור נאמו במהלך ההפגנה נגד הרפורמה, ביניהם: שר הביטחון לשעבר משה בוגי יעלון, האלוף במיל' עמי איילון, ד"ר רני ברנע- "מאבק הרופאים- החלוקים הלבנים", האלוף במיל' עמוס גלעד, ואליעד שרגא יושב ראש התנועה למען איכות השלטון.

הפגנה מול הכנסת

הפגנה מול הכנסת צילום: איתמר כרמון

"אם הם ימשיכו את הטירוף הזה, שלא ידברו אתנו על אחדות"

כאמור, ראש האופוזיציה ויו"ר יש עתיד, יאיר לפיד, נאם בהפגנה: "מה שהם שומעים מכאן, מהמקום הזה, הוא לא קולו של הייאוש, אלא קולה של התקווה. זה מה שמפחיד אותם כל כך", לדבריו, "המאבק הזה לא ייגמר היום, אבל יגיע היום שבו כל אחד מהמפגינים יוכל להגיד לילדיו: ביום שבו מדינת ישראל היתה צריכה אותי יותר מכל, הייתי שם. הפסדתי קרבות, אבל לא את המלחמה".

הפגנה מחוץ לכנסת

הפגנה מחוץ לכנסת צילום: ללא

"הם מעמידים פנים שלא אכפת להם, אבל הם שומעים והם מפחדים.
 "

לפיד הוסיף "אני רוצה להגיד לכם מה קורה עכשיו בתוך משכן הכנסת, מעבר לגדר ולחומה ולשומרים, מעבר למשטרה ולמשמר הכנסת ולפרשים ולזרנוקים, אני רוצה שתדעו: הם שומעים אותנו.  שומעים את הצעקה שלנו. שומעים את קולה החזק של האמת. שומעים את העוצמה שלנו ואת המחוייבות שלנו. הם מעמידים פנים שהם לא שומעים, הם מעמידים פנים שלא אכפת להם, אבל הם שומעים והם מפחדים.

לפיד.

לפיד. צילום: Yonatan Sindel/Flash90

 
כלפי חוץ הם מגחכים בציניות, אומרים שזה לא ישנה שום דבר, אבל בפנים, בתוכם, בחדרים הפנימיים, הם רועדים. כמו שתמיד רעדו שליטים כשהם גילו שיש מולם אנשים שלא מוכנים לוותר. הם שומעים אותנו וכל יום הם שומעים אותנו יותר. 

"אנחנו לא נתינים, אנחנו אזרחים. הם מעמידים פנים שהם יסתדרו בלעדינו, אבל הם יודעים שהם לא יכולים"

הם שומעים אותנו ופתאום הם מגלים שאנחנו לא מוכנים לשחק את המשחק כמו שהם תכננו אותו. אנחנו לא פה רק בשביל לשלם מיסים ולשלוח את הילדים שלנו לצבא. אנחנו לא נסתגר בבתים כשהם מנסים להפוך את מדינת ישראל לדיקטטורה חשוכה ולסתום לנו את הפה.
 
לא יסתמו לנו את הפה. אנחנו לא נשתוק כשהם דורסים כל מה שיקר לנו וכל מה שקדוש לנו. אנחנו לא עובדים אצלם, אנחנו שותפים שווי זכויות. אנחנו לא נתינים, אנחנו אזרחים. הם מעמידים פנים שהם יסתדרו בלעדינו, אבל הם יודעים שהם לא יכולים.".

מפגינים בתחנת הרכבת בירושלים בדרך לכנסת

מפגינים בתחנת הרכבת בירושלים בדרך לכנסת צילום: Erik Marmor/Flash90

"אין דבר כזה אחדות שבה רק צד אחד קובע את החוקים"

בהמשך איים יו"ר האופוזיציה שלא תהיה אחדות אם הרפורמה תימשך "אנחנו יהודים, אנחנו פטריוטים, גם אנחנו עם ישראל. אם הם ימשיכו את הטירוף הזה, שלא ידברו אתנו על אחדות. אין דבר כזה אחדות שבה רק צד אחד קובע את החוקים. הם שומעים אותנו והם מבינים שכל מה שהם חשבו עלינו היה לא נכון. הם שכנעו את עצמם שאנחנו עייפים - לא נתעייף לעולם. הם שכנעו את עצמם שאין לנו כבר כוח למאבק הזה - עכשיו הם לא מאמינים למראה עיניהם.
 
"מה שהם שומעים מכאן, מהמקום הזה, הוא לא קולו של הייאוש, אלא קולה של התקווה. מה שהם שומעים זו לא שנאה, אלא אהבת מולדת. זה מה שמפחיד אותם כל כך, זה מה שהופך את הקול שלנו לצלול וחזק כל כך.

לפיד: "המאבק הזה לא ייגמר היום. הוא יהיה ארוך"

"המאבק הזה לא ייגמר היום. הוא יהיה ארוך. עוד יהיו בו פסגות ותהומות, אבל יגיע יום וכל אחד מהאנשים והנשים שנמצאים כאן בחוץ ברחוב, יוכל להגיד לילדיו: ביום שבו מדינת ישראל היתה צריכה אותי יותר מכל, הייתי שם. הפסדתי קרבות, אבל לא את המלחמה. לא שתקתי, והם שמעו את קולי.   
אנחנו נלחם ברחובות, אנחנו נלחם שם בתוך הבניין, אנחנו נלחם עד שננצח."

שוטרים בהפגנה מול הכנסת

שוטרים בהפגנה מול הכנסת צילום: איתמר כרמון

"אין לנו דרך אחרת, אין לנו מדינה אחרת"

חבר כנסת נוסף מיש עתיד, רון כץ, התייחס בראיון ל"חדשות כיפה" להתנהגות חברי האופוזיציה בדיון בוועדה: "אני חושב שאין לנו דרך אחרת, אין לנו מדינה אחרת. מנסים להשתיק אותנו בכל דרך שהם יכולים, מנסים למנוע מחברי האופוזיציה לדבר. הם מנסים בכל כוחם שלא תהיה לנו את האפשרות להתנגד. זו בעצם הדרך האחרונה שנשארה לנו, אנחנו נעשה אותה. כמו שאפשר לראות גם האנשים הטובים פה שמאחורי באים לקחת חלק במלחמה הזו".