"מדיקטטורה לדמוקרטיה - רק עם שפיכות דמים": בן גביר קורא לחקור באופן מיידי את רון חולדאי

ראש עיריית תל אביב שהגיע יחד עם עוד אלפים להפגנה הגדולה בירושלים, התבטא באופן חריף ומסית בראיון לחדשות 13, חולדאי אשר לוקח חלק פעיל במחאה נגד הרפורמה אמר עוד "אנחנו לא ניתן לזה לקרות, אנחנו כאן כדי להגיד עד כאן"

ישועה תורג'מן ישועה תורג'מן, חדשות כיפה 13/02/23 12:16 כב בשבט התשפג

"מדיקטטורה לדמוקרטיה - רק עם שפיכות דמים": בן גביר קורא לחקור באופן מיידי את רון חולדאי
רון חולדאי, עוד אמירה קיצונית, צילום: Avshalom Sassoni/Flash90

נבחר הציבור הסית?: עשרות אלפי אנשים מפגינים היום (ב') מול הכנסת במחאה נגד הרפורמה במערכת המשפט. בין המפגינים נמצא גם ראש עיריית תל אביב, רון חולדאי שסיפק אמירה חמורה שעלולה להתפרש כהסתה במהלך ראיון לחדשות 13 שם אמר חולדאי כי "מדינות דיקטטוריות חוזרות להיות דמוקרטיה רק עם שפיכות דמים".

חולדאי: "מדינות דיקטטוריות חוזרות להיות דמוקרטיה רק עם שפיכות דמים"

"אני יחד עם כל עם ישראל מוחה נגד היום השחור הזה שבו נפלה החלטה, שמכאן הופכת מדינת ישראל לדיקטטורה ומדינת הלכה" פתח חולדאי והוסיף: "אנחנו לא ניתן לזה לקרות, אנחנו כאן כדי להגיד עד כאן".

"רוצים מדינת יהודה, מלכות ישראל ומדינת הלכה"

חולדאי התייחס גם להצעת הפשרה של נשיא המדינה יצחק הרצוג ואמר: "הבעיה עם פניה כזו (של הנשיא), שהיום אין פה פרטנר, יש פה צונאמי עם החלטה ברורה של שלושה מרכיבים בעם הזה שאינם, דרך הגב הרוב אבל מחזיקים בשלטון".

ההפגנה נגד הרפורמה המשפטית, היום

ההפגנה נגד הרפורמה המשפטית, היום צילום: Tomer Neuberg/FLASH90

חולדאי הוסיף ותקף: "אלה שרוצים מדינת יהודה, מלכות ישראל ומדינת הלכה ומי שרוצים להוציא את מי שפשעו, להציל אותם מאימת הדין, הכוחות האלה לא מעניין אותם פנייתו של הנשיא". בהמשך הוסיף את האמירה מעוררת המחלוקת: "מדינות יכולות להפוך כמו שקורה אצלינו לדיקטטורות. מדינות דיקטטורות חוזרות להיות דמוקרטיה רק עם שפיכות דמים"

איתמר בן גביר בפתח ישיבת הממשלה

איתמר בן גביר  צילום: כיפה

בן גביר הגיב לחולדאי: "להורות באופן מידי על חקירה נגד רון חולדאי"

בקואליציה תקפו את חולדאי על האמירות הקשות והשר איתמר בן גביר הגיב: "היועצת המשפטית לממשלה חייבת להורות באופן מידי על חקירה נגד רון חולדאי. לראש עיריית תל אביב אין חסינות ואין שום פריבילגיה להסית לרצח. הקריאה שלו היא חמורה והוא חייב להיחקר עליה ולעמוד לדין".