מסע הרצח באריאל: מיכאל לדיגין, מוטי אשכנזי ותמיר אביחי נרצחו

שלושה גברים נרצחו בפיגוע דקירה משולב באזור תעשייה באריאל, כאשר המחבל, בן ה-18, פתח במסע הרג. שלושתם הותירו אחריהם ילדים ומשפחות: מיכאל לדיגין מבת ים, מוטי אשכנזי מיבנה ותמיר אביחי מקריית נטפים

ישועה תורג'מן ישועה תורג'מן, חדשות כיפה 15/11/22 20:01 כא בחשון התשפג

מסע הרצח באריאל: מיכאל לדיגין, מוטי אשכנזי ותמיר אביחי נרצחו
הנרצחים בפיגוע הקטלני באריאל, צילום: באדיבות המשפחה

מסע ציד בשומרון: שלושה אזרחים ישראלים נרצחו היום (ג') בשעות הבוקר, כאשר מחבל בן 18 פתח במסע הרג במספר זירות סמוך לאזור התעשייה באריאל. שלושה פצועים עדיין מאושפזים בבתי החולים. שני חיילים, רב"ט ה', לוחם בגדוד 51, וטוראי י', לוחם בהכשרת שריון, חיסלו את המחבל. 

תחילה המחבל הגיע לעמדת הש"ג שם הוא דוקר את המאבטח ורץ לתוך המתחם. המאבטח יורה באוויר מחשש לפגיעה במקום ההומה אנשים. לאחר מכן המחבל דוקר אדם על כביש הגישה לתחנת הדלק, מותו נקבע במקום. המחבל רץ לעבר תחנת הדלק 'טן' באיזור התעשיה ודוקר שלושה אזרחים בלג הגוף העליון, כתוצאה מהדקירה אזרח אחד נרצח. המחבל גונב רכב BMW ונמלט מהזירה לכביש 5 לכיוון פדואל, פוגע ברכב וכתוצאה מכך נפגע אזרח נוסף כבן 50 פגיעות רב מערכתיות, פראמדיקים של מד"א נאלצו לקבוע את מותו.

זירת הפיגוע

זירת הפיגוע צילום: איחוד הצלה אריאל

מיכאל לדיגין, תושב בת-ים בן 36, שעלה ארצה לפני 5 שנים

צוותי הסיוע של עירית בת-ים נמצאים עם בני המשפחה מאז מסירת ההודעה, וימשיכו ללוות אותם בתקופה הקרובה. מועד הלוויה טרם נקבע ויפורסם בהמשך. חלק מבני משפחתו מתגוררים בחו"ל, וקיבלו הודעה על האסון. ראש העיר צביקה ברוט אמר כי "אנו מחבקים את משפחתו של מיכאל, שעלתה לארץ מתוך ציונות לפני חמש שנים. אנחנו ערוכים לתת לרעייתו לשני הילדים תמיכה מלאה גם באמצעות מערכת החינוך".

מיכאל לדיגין ז"ל

מיכאל לדיגין ז"ל צילום: באדיבות המשפחה

מוטי אשכנזי מיבנה

מוטי (מרדכי) אשכנזי ז"ל, בן 59, נשוי, אב לשלושה וסב לשני נכדים. מוטי ז"ל עבד בחברת 'אמישראגז' כספק באיזור השומרון. משפחתו סיפרה כי "מוטי היה אדם אוהב מלא שמחת חיים, בעל למופת ואיש משפחה עם נשמה ענקית שתמיד אהב לעזור לכולם. הוא אהב את החיים וניצל כל רגע לעטוף את המשפחה בחום ואהבה. זו אבידה גדולה לכולנו ולכל מי שהכיר אותו". 

מעיריית יבנה נמסר כי "בצער רב התבשרנו היום על מותו של תושב העיר, מוטי (מרדכי) אשכנזי ז"ל שנרצח בדם קר על-ידי מחבל נתעב בפיגוע באזור התעשייה באריאל. אנו משתתפים בצער המשפחה ועומדים לצידה בכל אשר יידרש. בשם תושבי העיר כולנו מחזקים אותם בשעה קשה זו". על מועד הלוויה תבוא הודעה.

צילום: מוטי (מרדכי) אשכנזי ז"ל

תמיר אביחי מקריית נטפים

תמיר אבי חי תושב קריית נטפים שבשומרון. אב ל 6 ילדים 5 בנות ובן בגילאים 12 עד 29. ראש המועצה האזורית שומרון יוסי דגן שהכיר את הנרצח ביכה את מותו ואמר: "זה רגע קשה לכולנו. שלושה נרצחים ו 3 פצועים. אנחנו מחבקים את המשפחה ואת הישוב קריית נטפים ברגע הקשה הזה. 

תמיר אחיבי ז"ל

תמיר אחיבי ז"ל צילום: באדיבות המשפחה

"הוא היה מקדים שלום בחיוך הרחב שלו"

תמיר היה אדם מאיר פנים כולו מלא בטוב, וברצון לעזור לאנשים אחרים, איש חסד, אדם ציוני בכל רמ"ח איבריו, תמיד כשהייתי פוגש אותו הוא היה מקדים שלום בחיוך הרחב שלו. כל מכיריו אהבו אותו. הפרח המאיר והשמח נקטף ביד זדונית של ברברים" עוד אומר דגן: "אני אומר מכאן,  אנחנו לא נשבר, תושבי השומרון וכל מדינת ישראל ימשיכו להרים ראש, לבנות לחיות לנטוע. החיים והטוב של עם ישראל ינצחו את הרע והחושך של המחבלים של ה'רשות הפלשתינית".