גנץ נגד הוטו של לפיד על 'כנף ציון' : "זה מה שיש כרגע"

יושב ראש המחנה הממלכתי התבטא בנוגע להפעלת מטוס כנף ציון ואמר כי יש להשמיש את המטוס. על תוכניות סמוטריץ למנהל האזרחי אמר: "לא באמת יעשו את זה"

חדשות כיפה חדשות כיפה 09/11/22 14:15 טו בחשון התשפג

גנץ  נגד הוטו של לפיד על 'כנף ציון' : "זה מה שיש כרגע"
צילום: קובי וולף, אלעד מלכה

גנץ שוב נגד לפיד: לאחר ההתכתשויות בין יושב ראש המחנה הממלכתי, בני גנץ וראש הממשלה היוצא יאיר לפיד על רקע ההפסד בבחירות וההודעה של גנץ כי מפלגתו לא תמליץ על יאיר לפיד לנשיא, היום (ד') בני גנץ תוקף את לפיד בעוד חזית. גנץ התבטא היום בעד השמשת המטוב הלאומי 'כנף ציון' עליו הטיל לפיד וטו, מה שגרם להשבתתו בממשלה האחרונה.

"מדינה צריכה שיהיה לה מטוס"

בריאיון שנתן לגלי צה"ל אמר גנץ: "אני בעד להשמיש את מטוס כנף ציון. הפרויקט עצמו לא היה נכון והביצוע הוא בגדר תקלה, אבל זה מה שיש כרגע, ומדינה צריכה שיהיה לה מטוס". נתניהו שבתקופתו התחעל פרוייקט כנף ציון עשוי בהחלט להשתמש במטוס בקדנציה הנוכחית לאחר שבקדנציה הקודמת שלו בראשות הממשלה, המטוב עוד לא היה שמיש. נזכיר כי על הפרוייקט נאמרו ביקורות רבות עקב עלותו הגדולה שקפצה מספר פעמים במהלך השלמת הפרוייקט.

גנץ: "לא חושב שיש דרך לעשות את זה"

גנץ התבטא גם בנושא המנהל האזרחי ואמר: "אני לא חושב שיש דרך לעשות את זה או שבאמת יעשו את זה - וזה בוודאי לא נכון. צריך להגדיל את היכולות של הפיקוח ואת התקציבים של המנהל האזרחי". זאת לאחר שבמהלך קמפיין הבחירות התבטא יושב ראש הציונות הדתית נגד המנהל האזרחי ביהודה ושומרון והצעתו להכפיף את האיזור למשרדים הממשלתיים כמו שאר חלקי הארץ