צבי יחזקאלי מזהיר: "יבוא הרגע שזה ידמם יותר מדי"

פרשן חדשות 13 מסביר מדוע ההתנהלות של הממשלה מול גל הטרור לא נכונה: "המשוואה שכל עוד הרשות נהנית מהישגים כלכלים ואישורי עבודה, ומהצד השני מוציאה טרור ולא מתחשבים איתה זו טעות"

חדשות כיפה חדשות כיפה 09/09/22 13:07 יג באלול התשפב

צבי יחזקאלי מזהיר: "יבוא הרגע שזה ידמם יותר מדי"
צילום: Yonatan Sindel/Flash90

הטרור הרים את ראשו מתחילת השבוע: ביום ראשון נפצעו ארבעה חיילים בפיגוע ירי לעבר אוטובוס בבקעה. אתמול לוחמי יס"מ של משטרת מחוז ת"א זיהו גבר שהעלה את חשדם באזור כיכר השעון ביפו ונמצא כי הוא שוהה בלתי חוקי בישראל וכי הוא מחזיק בתיק שברשותו רובה סער מסוג קלאצ'ניקוב ושני מטעני צינור. הלילה בוצע פיגוע ירי לעבר רכבים ישראלים בשומרון ואזרח ישראלי נפצע באורח קל. צבי יחזקאלי, פרשן חדשות 13, התייחס בראיון לרדיו 103FM על גל הטרור הנוכחי ואמר כי הוא שונה מהגלים האחרים ומדינת ישראל לא פועלת מספיק נגד הרשות הפלשתינית האחראית למצב הנוכחי.

מקבלת כסף  ואישורי עבודה בישראל, ולא נפגעת בכלום כאשר יש טרור

הפרשן פתח את דבריו ואמר כי אנחנו לא באים בחשבון עם הרשות הפלשתינית. "אני לא קורא לזה גל טרור, אין שום חדש במה שקורה השבוע, רק בתחילת השבוע אוטובוס הטירונים בבקעה, גם נס גדול, לאחר מכן ירי, לאחר מכן ניסיון הכאת חייל בפטיש ויפו. מה זה אומר? זה אומר שיש אנרגיה שקיימת רק אנחנו לא מכירים בה. כרגע מבחינת הרשות הפלשתינית מאפשרת טרור. הרמטכ"ל אמר את זה גם שבוע שעבר. הרשות עוצמת עיניים כי יש לה אינטרס, מצד אחד בתיאום הבטחוני היא נהנית, מצד שני היא מקבלת שפע של כסף ותקציבים ואישורי עבודה בישראל, ולא נפגעת בכלום כאשר יש טרור, גם לא באים להתחשבן איתה".

השטח מבין שהוא יכול להוציא טרור ולא לבוא חשבון איתו

עוד הוסיף ואמר כי "השטח מבין שהוא יכול להוציא טרור ולא לבוא חשבון איתו. הוא יכול להוציא טרור כלפי ישראל וישראל לא תתחשבן איתו. אנחנו לא בשקט, אנחנו בסוג של גל טרור, אנשי הצבא רואים את זה, אבל הפעולות של צה"ל בין שכם וג'נין, מרחב של הג'יהאד, לא עוזרות למגר את הטרור שם. נצרכת שם פעולה יותר רחבה כדי להפוך את הקערה ולומר שיש לנו יתרון על הטרור. כרגע הטרור מפעיל אותנו, פוגע בנו ואנחנו מאפשרים אותו. תחליפו את הצד, המצב הזה של הסלמה, אינתיפאדה קיים מאז הרמדאן הקודם. היה לנו פה גל טרור, הרשות הפלשתינית לא נפגעה. זה קיים".

יש שם תרבות של ג'יהאדיסטים בזמן שהם יוצאים לעבוד בישראל

יחזקאלי אמר כי הגיע הזמן לבוא בחשבון עם הרשות הפלשתינית. "לאן זה הולך?" זה עניין של החלטה. ברגע שהצבא יקבל החלטה לעשות מבצע יוצא דופן זה יקרה. אני זוכר את חומת מגן, ברגע שהיה את הפיגוע ששבר את גב הגמל, אנחנו עוד לא שם כמובן, מישהו שם החליט שצריך למוטט את הרשות, לא יהיה מנוס מלהיכנס ולמגר את הטרור. יש שם תרבות של ג'יהאדיסטים ופס ייצור של מחבלים בזמן שהם יוצאים לעבוד בישראל".

על ההתנהלות של הממשלה מול גל הטרור הנוכחי אמר יחזקאלי כי "צריך לעצור ולהגיד 'יכול להיות שהמשוואה הזו לא נכונה', אני חושב שהמשוואה שכל עוד הרשות נהנית מהישגים כלכלים ואישורי עבודה, ומהצד השני מוציאה טרור ולא מתחשבים איתה זו טעות. יבוא הרגע שזה ידמם יותר מדי ואז מישהו יגיד, אבל כשאנחנו מדממים לאט לאט אז אתה גורר רגליים ולא מבין את התופעה. לא קוראים לזה גל, הסלמה, טרור ולא אינתיפאדה, קוראים לזה ג'יהאד ואנחנו צריכים להחליט מה אנחנו עושים איתו, מאוד פשוט".