הלחץ עבד: אחרי הבקשה של שקד, בנט סיכל את מינוי ביילין

המינוי שעורר סערה: זנדברג ניסתה לקדם את מינויו של יוסי ביילין ליו"ר רשות הטבע והגנים, חברי הכנסת מהימין התנגדו | אחרי לחץ מצד איילת שקד על בנט הוא התקפל, והמינוי בוטל | זנדברג: "מתכווצת מבושה, פסילה אישית ורדיפה של אדם בשל זהותו"

נועה שטרנברג נועה שטרנברג, חדשות כיפה 08/07/22 14:43 ט בתמוז התשפב

הלחץ עבד: אחרי הבקשה של שקד, בנט סיכל את מינוי ביילין
תומך באמירות של גבאי. ביילין, צילום: פלאש 90. אמיר לוי

הלחץ השתלם: הבוקר (ו') פנתה שקד לבנט ודרשה ממנו להשתמש בזכות הוטו ולבטל את המינוי של יוסי ביילין ליו"ר רשות הטבע והגנים עד שהממשלה תקבל התחייבות מפורשת מביילין ששום אתר בירושלים או ביו״ש לא יפגע ופיתוחו לא יעוכב, בנט נכנע לבקשה והמינוי לא יובא לאישור הממשלה.

נזכיר כי בימים האחרונים קידמה השרה להגנת הסביבה, תמר זנדברג את מינויו של יוסי ביילין, יו"ר מרצ לשעבר ליו"ר רשות הטבע והגנים. עוד ועוד חברי כנסת, מהאופוזיציה והקואליציה כאחד יצאו כנגד המינוי, בטענה שהוא נעשה בתקופה של ממשלת מעבר.

בתגובה לביטול המינוי כתבה זנדברג: "מתכווצת מבושה לנוכח הכניעה לקמפיין פוליטי מבית היוצר של מכונת הרעל. פסילה אישית ורדיפה של אדם בשל זהותו מהווים ניצחון לכל מה שהממשלה נלחמה נגדו בשנה האחרונה. כנראה שנכשלנו, ובמובן העמוק, אם זו הקלות שבה מחול השדים של בן גביר ושותפיו מגיע תוך שעות לצמרת מי שביקשו להנהיג שיח אחר, כבוד הדדי ואחדות". 

"אני מצרה על שאדם משכמו מעלה, נדרס תחת מכונת הרעל"

עוד המשיכה וכתבה: "לגופו של עניין, אני מצרה על שאדם משכמו מעלה, איש ציבור בעל שיעור קומה שהוגדר ע״י ועדת המינויים כבעל כישורים מיוחדים ונסיון משמעותי בתחומים הרלוונטים, ציוני חרוף, מייסד תגלית, שר משפטים לשעבר ומבכירי ומוכשרי הציבוריות הישראלית, נדרס תחת מכונת הרעל״

הבוקר הצטרפו למתנגדים גם יועז הנדל שאמר: "אין שום סיבה להביא מינוי כזה בתקופת בחירות, וללא וודאות כי היו"ר הנכנס ישמור על האתרים הלאומיים בירושלים וביהודה ושומרון". גם גדעון סער הודיע כי הוא וכל מפלגתו יתנגדו למינוי, מה ששם אותו בסכנה.

"השמאל רומס את החוק ומצפצף על כל נוהל תקין"

ח"כ אופיר סופר מסיעת הציונות הדתית פנה ליועצת המשפטית לממשלה גלי בהרב מיארה בדרישה שתעצור את המינוי. במכתבו ציין ח"כ סופר כי "לאור העובדה כי המינוי מתבצע על ידי ממשלת מעבר, וכי אורך הקדנציה של יו"ר רט"ג נבחר הינה ל-4 שנים מלאות, ישנו טעם לפגם בעצם הצעת המחליטים העולה לישיבת הממשלה ובוודאי במינויו של מר ביילין לתפקיד".

גם בן גביר הצטרף למתנגדים ואמר כי: "השמאל רומס את החוק ומצפצף על כל נוהל תקין. מינוי פוליטי בתקופת הבחירות מנוגד לחוק והשוחד הפוליטי של מרצ לא יכול לעבור על סדר היום. מצופה מהיועמ"ש לפסול כל מינוי בתקופת הבחירות. אם היה מדובר במינוי מהצד השני של המפה זה היה נפסל לאלתר".