פגיעת ילדים בתאונות דרכים בעשור האחרון: בני ברק עקפה את תל אביב

עמותת אור ירוק פרסמה נתונים על פגיעת ילדים בתאונות דרכים בערים המרכזיות בישראל בעשור האחרון: ירושלים בראש, בני ברק עקפה את תל אביב | היכן ממוקמת העיר שלכם?

חדשות כיפה 04/07/22 15:19 ה בתמוז התשפב

פגיעת ילדים בתאונות דרכים בעשור האחרון: בני ברק עקפה את תל אביב
אילוסטרציה, צילום: Gili Yaari, פלאש 90

מנתונים שמפרסמת היום (ב') עמותת אור ירוק עולה כי בכל שנה נהרגים בממוצע 15 ילדים בגילאי 0-14 בתאונות דרכים כהולכי רגל - למעלה מילד הרוג בכל חודש. על פי נתוני הלמ"ס, בשנת 2021 נפגעו 553 ילדים (0-14) כהולכי רגל בכל הכבישים במדינה, מתוכם 541 נפגעו בתוך הערים, בהם 11 ילדים הרוגים. עוד עולה מהנתונים כי בשנת 2021 נפצעו 135 ילדים באורח קשה כהולכי רגל בתוך העיר, זאת לעומת 80 ילדים שנפצעו קשה כהולכי רגל בשנת 2020 - עליה של 59%.

בירושלים הכי הרבה ילדים נפגעים; בני ברק עוקפת את תל אביב

העיר בה נפגעו הכי הרבה ילדים הולכי רגל בשנת 2021 היא ירושלים, העיר המאוכלסת בישראל ובה נפגעו 59 ילדים בשנת 2021. בני ברק היא שניה בכמות הילדים שנפגעו בתאונות דרכים (49 ילדים נפגעים בשנת 2021) - נתון מפתיע בהתחשב בכך שמדובר בעיר התשיעית בישראל מבחינת גודל האוכלוסיה. תל אביב-יפו שלישית, עם 42 ילדים נפגעים לאורך השנה שעברה - מדובר במספר הנפגעים הגבוה ביותר בתחומי תל אביב-יפו בשש השנים האחרונות.

בעשור האחרון (2012-2021) נפגעו בתחום העירוני למעלה מ-6,300 ילדים הולכי רגל בתאונות זאת מתוך 6,439 שנפגעו בכלל הכבישים (גם הבינעירוניים). בתחום העירוני נהרגו בעשור האחרון 134 ילדים ו-1,336 נפצעו באורח קשה. 

עשר הערים עם מספר הנפגעים הרב ביותר בעשור האחרון

בירושלים נפגעו 735 ילדים (0-14) הולכי רגל בתאונות דרכים בעשר השנים האחרונות (2012-2021), מהם 16 ילדים נהרגו. בשנת 2021 נפגעו בעיר 59 ילדים כהולכי רגל.

בבני ברק נפגעו 434 ילדים (0-14) הולכי רגל בתאונות דרכים בעשר השנים האחרונות (2012-2021), ילד אחד נהרג. בשנת 2021 נפגעו בעיר 49 ילדים כהולכי רגל.

בתל אביב-יפו נפגעו 339 ילדים (0-14) הולכי רגל בתאונות דרכים בעשר השנים האחרונות (2012-2021), ארבעה ילדים נהרגו. בשנת 2021 נפגעו בעיר 42 ילדים כהולכי רגל, מדובר במספר הנפגעים הגבוה זה שש שנים בעיר.

בחיפה נפגעו 238 ילדים (0-14) הולכי רגל בתאונות דרכים בעשר השנים האחרונות (2012-2021) מהם שלושה ילדים נהרגו. בשנת 2021 נפגעו בעיר 14 ילדים כהולכי רגל.

בפתח תקווה נפגעו 219 ילדים (0-14) הולכי רגל בתאונות דרכים בעשר השנים האחרונות (2012-2021). בשנת 2021 נפגעו בעיר 18 ילדים כהולכי רגל.

בראשון לציון נפגעו 165 ילדים (0-14) הולכי רגל בתאונות דרכים בעשר השנים האחרונות (2012-2021), מהם ילד אחד נהרג. בשנת 2021 נפגעו בעיר 13 ילדים כהולכי רגל.

בנתניה נפגעו 179 ילדים (0-14) הולכי רגל בתאונות דרכים בעשר השנים האחרונות (2012-2021). בשנת 2021 נפגעו בעיר 13 ילדים כהולכי רגל.

בחולון נפגעו 173 ילדים (0-14) הולכי רגל בתאונות דרכים בעשר השנים האחרונות (2012-2021). בשנת 2021 נפגעו בעיר 19 ילדים כהולכי רגל.

בבת ים נפגעו 143 ילדים (0-14) הולכי רגל בתאונות דרכים בעשר השנים האחרונות (2012-2021). בשנת 2021 נפגעו בעיר תשעה ילדים כהולכי רגל.

באשדוד נפגעו 167 ילדים (0-14) הולכי רגל בתאונות דרכים בעשר השנים האחרונות (2012-2021). בשנת 2021 נפגעו בעיר 17 ילדים כהולכי רגל.

למרות הסגרים לא נרשמה ירידה מספר ההרוגים בתאונות דרכים

מדוח מיוחד שהכינה עמותת אור ירוק בשנת 2021 עולה כי מרבית הילדים שנהרגים בתאונות דרכים, נהרגים כהולכי רגל. 14 מתוך 25 הילדים עד גיל 14 שנהרגו בתאונות דרכים בשנת 2020 נהרגו כאשר הלכו ברגל (56% מכלל הילדים ההרוגים באותה שנה), נתון זהה למספר הולכי הרגל הילדים שנהרגו בשנת 2019. למרות הסגרים הארוכים שגרמו להישארות ארוכה של ילדים בבית לא נרשמה ירידה בילדים שנהרגו כשהלכו ברגל.

שישה ילדים נהרגו כאשר נסעו ברכב (הנתון הנמוך ביותר בעשור האחרון) לעומת 13 ילדים שנהרגו בתאונות דרכים בשנת 2019 כאשר נסעו ברכב  - ירידה של 54%.

מרבית הילדים ההרוגים - הולכי רגל

שנת 2020 איננה חריגה בהיפגעותם של הולכי הרגל הילדים. כאשר בוחנים את  סוגי הפגיעות שהובילו למותם של ילדים בתאונות דרכים בעשור אחרון, ניתן לראות כי 53% מהילדים נהרגו כאשר הלכו ברגל (160 ילדים), 34% מהילדים נהרגו בעשור האחרון כאשר נסעו ברכב (101 ילדים). 8% מהילדים נהרגו בעשור האחרון כאשר רכבו על אופניים (23 ילדים).

מנכ"ל עמותת אור ירוק: "משרד התחבורה וראשי הרשויות חייבים להתקין פסי האטה"

בתגובה לנתונים אמר מנכ"ל עמותת "אור ירוק", עו"ד יניב יעקב: "מסוכן להיות הולך רגל במדינת ישראל, במיוחד בתקופת החופש הגדול כשהילדים נמצאים ברחובות ובגני המשחקים. המדינה צריכה לקחת אחריות לביטחונם של הילדים, להפסיק להאשים אותם בפגיעות של עצמם ולהעלות לראש סדר העדיפויות את ההגנה עליהם".

עוד הוסיף מנכל העמותה: "משרד התחבורה והבטיחות בדרכים בשיתוף פעולה עם ראשי הרשויות חייבים לקדם התקנת פסי האטה בסביבת מוסדות החינוך, פארקים ומקומות בהם מבלים ילדים רבים. פס האטה הוא אמצעי פשוט וזול ליישום שמרסן את מהירות הנסיעה ועל ידי כך מפחית  באופן משמעותי את הסיכון לתאונות דרכים. ככל שנגביר את בטיחות הילדים נוכל לצמצם את הסיכון שלהם להיפגע בתאונת דרכים".

כתבות נוספות

המשך באמצעות
שכחתי סיסמה
אין לך שם משתמש באתר? צור חשבון
יצירת חשבון חדש

אני מאשר את תנאי השימוש באתר