למרות הקורונה: מחנכים יהודים מדרום אמריקה הוכשרו לחינוך יהודי בתפוצות

ברקע גל התחלואה, עשרות מחנכים יהודים מדרום אמריקה השלימו תוכנית הכשרה לחינוך יהודי בתפוצות במכללת הרצוג. "לאחר שנה וחצי של למידה אינטנסיבית מרחוק, ההגעה לארץ הייתה מרגשת במיוחד, במשך 17 ימים הקבוצה ביקרה באתרי מורשת ואף התנסתה בחפירות ארכיאולוגיות בעיר דוד"

חדשות כיפה חדשות כיפה 07/01/22 12:41 ה בשבט התשפב

למרות הקורונה: מחנכים יהודים מדרום אמריקה הוכשרו לחינוך יהודי בתפוצות
צילום: מקסים דינשטיין

על רקע גל התחלואה ומשבר הבריאות הגלובלי, קיבלו השבוע 33 מורים מפנמה, מקסיקו, צ׳ילה, ארגנטינה וברזיל תעודת "מורה לחינוך יהודי בתפוצות" של משרד התפוצות, משרד החינוך והמכללה האקדמית הרצוג, במסגרת מיזם UnitEd. המורים עברו כ-900 שעות של הכשרה כוללת, בהן הוענקו להם מיטב הכלים הפדגוגיים הייחודיים למחנכים יהודים בתפוצות בתקופה זו, לימודי עברית, תנ"ך, תושב"ע, היסטוריה יהודית, מחשבת ישראל, ציונות וטכנו פדגוגיה. 

מיזם יונייטאד הוא מיזם משותף בהובלת משרד התפוצות ומכללת הרצוג, הפועל למען חיזוק בתי הספר היהודיים ברחבי העולם. שמואל קורנבליט רכז תוכניות ופעילות מול הקהילות באמריקה הלטינית במכללת הרצוג מספר על הביקור: " לאחר שנה וחצי של למידה אינטנסיבית מרחוק, ההגעה לארץ הייתה מרגשת במיוחד, במשך 17 ימים הקבוצה ביקרה באתרי מורשת ואף התנסתה בחפירות ארכיאולוגיות בעיר דוד, דבר שעדיין לא פותח לביצוע מרחוק, בהזדמנות זו הקבוצה נפגשה עם אנשי משרד החינוך והתפוצות".

צילום: מקסים דינשטיין

הרב  פרופ' יהודה ברנדס, ראש מכללת הרצוג: "מכללת הרצוג רואה חשיבות עצומה להעמקת הקשר עם החינוך היהודי בתפוצות, לחיזוקו והעשרתו. לאחר תקופה ארוכה של לימודים מרחוק, זכינו סוף סוף במפגש בלתי אמצעי של לימוד משותף, חוויה והעצמה. השקענו מאמץ יוצא דופן, גם סגל המכללה בהובלתו של שמואל קורנבליט רכז אמריקה הלטינית במחלקת הרצוג עולמי במכללה, וגם החבורה של שלושים וחמישה המופלאים והמופלאות שהגיעו למרות כל המכשולים והקשיים, במיוחד בימים טרופים אלו של הקורונה. המאמץ היה כדאי, כפי שאפשר לשמוע מכל המשתתפים. אנו מקוים שהמשתתפים יחזרו לביתם וימשיכו להיות מובילי שינוי, שגשוג וצמיחה במערכות החינוך שלהם. ואנחנו במכללה וב- UnitEd נדע ליישם את החכמה והניסיון שרכשנו מהם להמשך הקידום של החינוך היהודי בעולם כולו". 

"אנשי החינוך, המורות והמורים בתפוצות, עומדים בחזית החינוך היהודי", אמר שר התפוצות נחמן שי, "עבודתם המסורה, הם שומרים על השפה העברית, על ערכי היהדות ועל החיבור של הדור הבא לזהותם היהודית ולקשר בינם לבין מדינת ישראל. אני גא לעמוד בראש משרד המכיר בחשיבות אנשי ההוראה בעולם היהודי ומשקיע זמן ומשאבים בקידומם המקצועי". 

טל קרטלה שקד, מנהלת תכנית UnitEd: "תכנית UnitEd נותנת מענה לאחד האתגרים הגדולים ביותר בעולם החינוך היהודי, שהתחדד בשנים האחרונות - מחסור במורים בעלי הכשרה מתאימה. ללא חינוך יהודי – אין עתיד לקהילות, ועל כן עלינו לפעול בשותפות, ברוח יזמית וטכנולוגית, למען חיזוק בתי הספר בתפוצות".