האייפון התקלקל? בקרוב אפל תאפשר לכם לתקן אותו בעצמכם

"אפל" הודיעה כי בתחילת השנה הבאה תחל תוכנית "שירות תיקון עצמי", במסגרתה יוכלו משתמשי האייפונים לרכוש חלקים ולתקן את מכשיריהם בעצמם. בהודעת החברה נכתב: "ביקור אצל ספק תיקונים מקצועי היא הדרך הבטוחה והאמינה ביותר"

חדשות כיפה חדשות כיפה 18/11/21 18:05 יד בכסלו התשפב

האייפון התקלקל? בקרוב אפל תאפשר לכם לתקן אותו בעצמכם
אייפון , צילום: shutterstock

חברת "אפל" האמריקאית, יצרנית הטלפונים החכמים הנחשקים "אייפון", הודיעה אמש (ד') כי לקוחותיה יוכלו לתקן בעצמם את המכשירים שלהם. עד פרסום ההודעה, אפל החמירה בתיקון המכשירים על ידי גורמים שאינם מוסמכים על ידה. למשל, לאחרונה נחשף כי מי שיחליפו מסך להדגם החדש ביותר, אייפון 13, במעבדה לא מורשית - לא יוכלו להשתמש עוד במנגנון זיהוי הפנים (FaceID).

אם שאלתם את עצמכם מתי תוכלו לתקן את האייפון שברשותכם לבד, על פי הפרסום הרשמי של החברה, הדבר יקרה כבר בתחילת 2022, והמכשירים הראשונים יהיו דגמי האייפון 12 ו-13. מאות החלקים כלולים בתוכנית של החברה.

 "Self Service Repair", "שירות תיקון עצמי", כך נקראת התכנית החדשה. במסגרתה המשתמשים יוכלו להזמין מאות חלקים שונים ואליהם יצורף המדריך הרשמי. תחילה התוכנית תצא לפועל בארצות הברית, ובשלב הראשוני ניתן יהיה להחליף מצלמות, מסכים וסוללות - לשתי הסדרות החדשות ביותר, מכשירי האייפון 12 ו-13. מחשבי Mac המבוססים על מעבד M1 יזכו להיכנס לתוכנית בהמשך. 

שימו לב, לדברי הענקית האמריקאית, הדרך הטובה ביותר לתקן את המכשיר שלכם היא על ידי טכנאים מנוסים. "עבור הרוב המכריע של הלקוחות, ביקור אצל ספק תיקונים מקצועי עם טכנאים מוסמכים המשתמשים בחלקים מקוריים של אפל היא הדרך הבטוחה והאמינה ביותר".

באפל ציינו כי לקוחות שהצליחו לתקן את המכשירים לבדם ויחזירו את החלקים - יקבלו זיכוי לרכישה הבאה באפל. מה לא צוין? האם אחריות היצרן תבוטל לאחרת תיקון עצמי.