מעצרם של המחבלים הוארך | "נקודת הפתיחה שלנו הייתה בעייתית"

בית משפט השלום בנצרת האריך את מעצרם של האסירים הביטחוניים בתשעה ימים. המחבלים התקבלו בקריאות עידוד של מפגינים במקום, אשר אף תקפו עיתונאי. מפקד מחוז צפון על הבריחה: הכוחות שלנו הגיעו בדיליי, וחיכינו לטעויות שלהם

שמחה ברנס שמחה ברנס, חדשות כיפה 12/09/21 07:18 ו בתשרי התשפב

מעצרם של המחבלים הוארך | "נקודת הפתיחה שלנו הייתה בעייתית"
המחבלים בבית המשפט , צילום: David Cohen/Flash90

יממה לאחר שנתפסו, ארבעת האסירים הביטחוניים שנמלטו מכלא גלבוע הובאו לבית משפט השלום בנצרת לצורך הארכת מעצרם. המחבלים שנלכדו נאזקו בידיהם וגם ברגליהם, כך לפי בקשה של יחידת "נחשון" של שירות בתי הסוהר, ובאופן חריג מאוד. יחד עם זכריה זביידי נעצרו גם מוחמד עארדה, יעקוב קאדרי, ומוחמד עארידה קאסם. זביידי מיוצג על ידי עו"ד אביגדור פלדמן. יתר המחבלים מיוצגים על ידי עורכי דין מ"המועדון לזכויות האסיר". ראש הממשלה נפתלי בנט דחה את בקשת המשטרה להאריך את הסגר הכללי על הפלשתינים. 

הפגנת תמיכה במחבלים

הפגנת תמיכה במחבלים צילום: Jamal Awad/Flash90

במהלך הלילה בתום דיון שנערך בדלתיים סגורות, החליט בית המשפט להאריך את מעצרם של המחבלים בתשעה ימים עד ל-19.09.21. 

מחוץ לבית המשפט התקיימה הפגנת תמיכה במחבלים, אשר התקבלו  בקריאות עידוד ומחיאות כפיים, ובהם "חירות לזכריה". המפגינים תועדו כשהם אוחזים בדגל פלשתין ועוטים כאפיות, ובשלב מסוים אף תקפו את כתב חדשות 13 עלי מוגרבי. 

בתוך כך, נמשכים החיפושים הקדחתניים אחר שני האסירים הנוספים שנמלטו ועל פי הערכה אחד מהם נמלט לאזור ג'נין. מפקד מחוז הצפון במשטרה, ניצב שמעון לביא, התייחס מוקדם יותר היום גם הוא לתפיסת האסירים ואמר כי "המשימה לא הסתיימה. אנחנו כרגע במאמץ מוגבר כדי לאתר שני אסירים שנמלטו ולהחזיר אותם לתא מהעצר. אני רוצה לעצור לרגע ולומר תודה, להביע הערכה לשב"ס, שב"כ, צה"ל ולמשטרה". 

עוד הוסיף כי "נקודת הפתיחה שלנו הייתה בעייתית, יש פה התארגנות של חולייה שמאורגנת לפרטי פרטים, מדויקת, זו לא התארגנות יום קודם. חיכינו לטעות שלהם, לא פספסנו את ההזדמנות והתנפלנו עליהם. הכוחות הגיעו בדיליי, והמטרה שלנו הייתה לנהל מרדף. צריך לזכור שמדובר באסירים ביטחוניים שיודעים להפיק לקחים ממעצרים קודמים והם עשו הכל כדי להקשות עלינו, כולל פיצול של החוליה. בסופו של דבר, ככל שיש להם ניסיון הם עושים טעויות, ואנחנו חיכינו לטעויות שלהם. אנחנו כרגע במעצר מוגבר לעצור את השניים הנוספים ולסגור מעגל".