טראמפ אישר מכירת מטוסי F-22 לישראל, מאות נפגעים ברעידת אדמה בטורקיה, השחקן שון קונרי נפטר: כל חדשות השבת

הנשיא האמריקאי אישר את מכירת מטוסי הקרב המתקדמים בעולם, יחד עם פצצות מדויקות ונשק נוסף. רעידת אדמה בעוצמה 7 בסולם ריכטר הכתה בים גבתה יותר מ-100 קורבנות בעיר איזמיר. הכוכב הסקוטי שגילם את ג'יימס בונד נפטר בגיל 90

חדשות כיפה חדשות כיפה 31/10/20 18:07 יג בחשון התשפא

טראמפ אישר מכירת מטוסי F-22 לישראל, מאות נפגעים ברעידת אדמה בטורקיה, השחקן שון קונרי נפטר: כל חדשות השבת
הנשיא טראמפ, מטוסי F-22 כ"פיצוי" לישראל, צילום: shutterstock

דיווח: טראמפ אישר מכירת מטוסי F-22  לישראל

העיתון הלונדוני א-שארק אל-אווסט, מדווח כי נשיא ארצות הברית דונאלד טראמפ אישר למכור לישראל את המטוסים המתקדמים, לצד פצצות חכמות ומדויקות ונשק מתקדם נוסף. בדיווח נכתב כי מזכיר המדינה האמריקני מארק אספר, הגיע למספר פגישות בישראל ביום חמישי האחרון, בהן הודיע אספר לנתניהו וגנץ על החלטת הנשיא. מכירת הנשק לישראל מגיעה בעקבות מכירת מטוסי ה-F35 לאיחוד האמריויות, ונחשבת ל"חבילת הפיצוי" האמריקאית, שתשמור על יתרונה האיכותי של ישראל באזור.

רעידת אדמה בעוצמה 7 בסולם ריכטר הכתה בים האגאי בין יוון וטורקיה

רעידת האדמה גרמה לעשרות בניינים באיזמיר, העיר השלישית בגדולה בטורקיה לקרוס, שכרגע גבו את חייהם של לפחות 100 בני אדם, ויותר מ-1000 נפצעו. גם באי סאמוס ביוון, השוכן בסמוך למוקד הרעש, נהרגו שני ילדים כתוצאה מגלי צונאמי ששטפו את החוף בו שהו. ראש הממשלה נתניהו הציע סיוע לארדואן אך זה סירב. 

* קורונה בישראל: 674 נדבקים חדשים אובחנו במהלך יום שישי, 12 אנשים נפטרו במהלך השבת

נערכו  32,615 בדיקות. בבתי החולים ברחבי הארץ מאושפזים 419 חולים שמצבם מוגדר קשה מתוכם 182 מונשמים. 2,523 אנשים נפטרו מפרוץ המגפה.

השחקן שון קונרי, שגילם את ג'יימס בונד, מת בגיל 90

שון קונרי, השחקן הסקוטי שבתפקיד המוכר ביותר גילם את ג'יימס בונד – הלך לעולמו היום (שבת) בגיל 90. קונרי כיכב בעשרות סרטים לאורך השנים, זכה בפרסי אוסקר, ב-3 פרסי באפט"א (האקדמיה הבריטית לאמנויות הקולנוע והטלוויזיה) וב-3 פרסי גלובוס הזהב. ב-1961 קיבל את תפקידו הראשון כג'יימס בונד, ומאז שיחק ב-6 סרטים בסדרה - עד פרישתו מהתפקיד ב-1972.