למעט שטריימלים: בקרוב - יאסר סחר בפרוות בישראל

לאחר שנים של מאבק, המשרד להגנת הסביבה פרסם תקנות חדשות שאוסרת מתן היתרים לסחר בפרוות חיית בר, אלא אם כן הפרווה או המוצר משמשים לצורכי דת או מסורת דתית. השרה גמליאל: "ניצול עורן ופרוותן של חיות הבר לתעשיית האופנה איננו מוסרי"

חדשות כיפה חדשות כיפה 04/10/20 15:33 טז בתשרי התשפא

למעט שטריימלים: בקרוב - יאסר סחר בפרוות בישראל
מעילים, צילום: שאטרסטוק

המשרד להגנת הסביבה פרסם הבוקר (א') טיוטת תקנות שאוסרת מתן היתרים לסחר בפרוות חיית בר, למעט למטרות מוגבלות – כולל לצרכי דת, כמו שטריימלים.

"כל שנה הורגות תעשיית הפרוות מאות מיליוני בעלי חיים", נכתב בדברי ההסבר לתיקון החוק, "תעשיית הפרוות כרוכה באכזריות ובסבל שלא יתוארו עבור בעלי החיים. חלקם נלכדים בטבע בשיטות אכזריות, ואחרים מוחזקים בכלובים צרים כל חייהם. במקרים רבים, פרוותם של בעלי חיים מופשטת מעליהם בעודם בחיים".

עוד נכתב כי "בארץ חמה כמו ישראל השימוש בפרוות מקומם במיוחד, שכן אין כל נחיצות בפרוות והן נרכשות בעיקר כסמל סטטוס. במאה ה-21 קיימים שפע של בדים סינטטיים המחממים יותר מפרוות".

במהלך השנים נעשו מספר ניסיונות לקדם חקיקה לאיסור מכירת פרוות בישראל, שייצורן כרוך בגרימת סבל רב לבעלי חיים מסוגים שונים, אולם הניסיונות לא צלחו. התקנות החדשות יחולו שנה מיום פרסומן. העונש המקסימלי יעמוד על 75 אלף שקלים או שנת מאסר. רשות הטבע והגנים תהיה אחראית על האכיפה.

השרה להגנת הסביבה גילה גמליאל אמרה כי "תעשיית הפרוות גורמת להרג של מאות מיליוני בעלי חיים בעולם, וכרוכה באכזריות ובסבל שלא יתוארו. ניצול עורן ופרוותן של חיות הבר לתעשיית האופנה איננו מוסרי. המהלך יעצור את הסחר בפרוות בישראל ויעשה חסד עם בעלי החיים".