עלות הפשרה עם נשות הכותל: 50 מיליון שקל תוך שנתיים

מפרטי ההסכם עולה כי העלות של הקמת הרחבה החדשה ותחזוקה בשנתיים הקרובות עומד על סך של 35 מיליון שקל מיידית ו-15 נוספים תוך שנתיים. דרישות נוספות של נשות הכותל נדחו

חדשות כיפה נתנאל לייפר, כיפה 31/01/16 11:42 כא בשבט התשעו

המתווה החדש של רחבת הכותל הדרומי שתינתן לנשות הכותל ממשיך לעורר סערה. המתווה אמור להיות מאושר היום בישיבת הממשלה והחרדים כמו גורמים אחרים בקואליציה כאורי אריאל צפויים להתנגד אליו.

בחינה מעמיקה יותר של ההצעה מעלה כי מלבד המחלוקת על עצם העניין מדובר בפרויקט בעלות גבוהה למדי שנועד עבור קבוצת נשים קטנה יחסית שמגיעה פעם בחודש לכותל. העלות הראשונית מוערכת ב-35 מיליון שקל ובנוסף בשנתיים הקרובות יהיו עלויות נוספות של 15 מיליון שקל. סך הכל 50 מיליון שקל עבור נשות הכותל.

על פי הדיווחים חלק מדרישותיהן של נשות הכותל נדחו. על פי הדיווח ב'וואלה', נשות הכותל דרשו אתר אינטרנט רשמי עבר הרחבה החדשה ורב מטעמן שיהיה אחראי על הרחבה וכניסה דרך שער הכותל. שתי הדרישות הראשונות נדחו, ה-3 התקבלה.

(צילום: דוברות )

על פי ההצעה העכשווית מי שיהיה אחראי על הרחבה הוא מנכ"ל משרד ראש הממשלה או אחד מסגניו. כמו כן, עד שהרחבה תהיה מוכנה תמשכנה נשות הכותל להתפלל ברחבה הרגילה על פי המציאות הקיימת.

כאמור, צפויים חברי הכנסת החרדיים להתנגד להצעה בטענה שהיא מעניקה לגיטימציה לרפורמים והקונסרבטיביים. גם שר החקלאות אורי אריאל הביע התנגדות להצעה ואמר: "ההצעה מיותרת ופוגעת במסורת היהודית שחשובה לכולנו. הרפורמים מהארץ ובעיקר מחו"ל, פוגעים במכוון בערכים היקרים לנו והכנסתם לכותל המערבי (בצד הדרומי) תפגע באזרחי ישראל שומרי המסורת", אמר אריאל.

"מאז ומעולם, רחבת הכותל היתה הגורם המאחד של העם היהודי וההצעה הנוכחית רק תסכסך ותפצל. לפני כשנתיים הוכשרה רחבה עבור הרפורמים אך בפועל היא ריקה ברוב הזמן", מזכיר אריאל את ההתעקשות של נשות הכותל. "הפקעת האתר החדש מידי הרבנות הראשית שהוקמה על ידי הרב קוק זצ"ל היא מדרון חלקלק שמאיים על עתיד היחסים בין חלקים שונים בעם היהודי", מזהיר אריאל.