מחאת הדתיים: "ברקת מנצר את ירושלים"

דתיים מירושלים מוחים על כוונת העירייה לקיים בעוד כחודש סדרה של קונצרטים נוצריים בכנסיות בירושלים. בעקבות לחץ ציבורי הסכים ראש העיר להסיר את לוגו העירייה מהפרסומים

חדשות כיפה אורי פולק 12/05/11 00:00 ח באייר התשעא

מחאת הדתיים: "ברקת מנצר את ירושלים"
athomson-cc-by-sa, צילום: athomson-cc-by-sa

דתיים מירושלים מביעים מחאה על כוונתה של העירייה לערוך בעוד כחודש סדרה של קונצרטים בכנסיות בירושלים, במהלך ישתתפו מבקרים מכל העולם בתפילות ומיסות נוצריות. בחזית המאבק נגד המהלך ניצב רבה של העיר העתיקה, הרב אביגדור נבנצל, שטוען כי העירייה "מנצרת את ירושלים".

עוזרו של הרב, הרב אפרים הולצברג, טוען כי "הרב ביקש ממני לטפל בנושא החמור. לפני כחודש הם ארגנו פסטיבל של טריפות ברובע, ועכשיו הם מריצים פרויקט נוצרי שהולדתו בטומאה". הוא תמה כיצד העירייה משתפת פעולה עם גורמים נוצריים דתיים, תוך שהיא מבליטה דווקא את הצדדים הנוצריים בירושלים, בירת ישראל.

"בעוד כחודש הם עורכים בבריכת הסולטן, אופרה של ורדי שתעסוק בצלבנים, אותם צלבנים ששחטו את היהודים. זה חילול ה' שלא היה ולא נברא. אנחנו במו ידינו מוותרים על הפן היהודי של ירושלים", אמר הרב הולצברג.

בשבוע שעבר הגישו שלושה סגני ראש העיר וסגן נוסף מהמפד"ל הצעה לישיבת המועצה, לפיה "עיריית ירושלים והחברות הבנות שלה יימנעו מייזום וקידום אירועים שונים שכוללים בעצם מהותם הכשלת יהודים באיסורים הלכתיים כלשהם". לדבריהם, "זהירות יתרה תהיה בקיומם של אירועים בכנסיות ובמקום שהכניסה אליהם כרוכה באיסור עבודה זרה החמור, שעליו נפסק ייהרג ובל יעבור. עיריית ירושלים לא תעודד בכל דרך שהיא כניסת יהודים לכנסיות. לא באופן ישיר ולא באופן עקיף".

ראש העיר, מצידו, נפגש עם רב הכותל, הרב שמואל רבינוביץ, והבהיר בפגישה כי אין בכוונתו לשנות את תוכנית הפסטיבל, שכן לדבריו אירועים דומים התקיימו אפילו בתקופתו של ראש העיר הקודם, אורי לופוליאנסקי. עם זאת, ברקת העיד כי הוא שוקל את הסרת לוגו העירייה מהפרסומים על הפסטיבל הנוצרי.

מעיריית ירושלים נמסר בתגובה מעיריית כי "כידוע בירושלים המאוחדת גרים יהודים, נוצרים ומוסלמים ועיריית ירושלים וממשלת ישראל מחויבות לדאוג ולהתחשב בכלל הציבורים והאוכלוסיות, לרווחת המבקרים והתיירים בעיר. במסגרת פסטיבל האופרה בהפקת "האופרה הישראלית" יתקיימו בנוסף למופעי אופרה גדולים וידועים מחו"ל בבריכת הסולטן גם מופעי אופרה במגוון אתרים ברחבי העיר. אי קידום המגזר הנוצרי והמוסלמי בעיר היה עלול להביא לטענות ברחבי העולם שממשלת ישראל והעירייה אינן יכולות לדאוג לצרכי כלל התושבים, אלא רק ליהודים, דבר שאינו מתקבל על הדעת".