איך אומרים "אנחנו על המפה" בסינית

נוסע ישראלי שטס מבייג'ינג לישראל, נדהם לגלות שמבחינת חברת התעופה הסינית, יעד הטיסה לא היה ישראל אלא ה-"הטריטוריה הפלסטינית". חברת התעופה: "טעות טכנית מצערת. נפעל לתיקון המפות"

חדשות כיפה משה ויסטוך 27/10/16 11:59 כה בתשרי התשעז

איך אומרים "אנחנו על המפה" בסינית
shutterstock, צילום: shutterstock

האם בחברת התעופה הסינית, 'היינאן איירלינס', לא מכירים במדינת ישראל? ע"פ עדותו של אחד הנוסעים הישראלים, שטס שלשום מבייג'ינג לישראל, יתכן והתשובה חיובית.

"אתמול חזרתי בטיסה מבייג'ין (סין) עם חברת התעופה "היינאן". חברה נהדרת עם שירות אדיב ,מטוס חדיש ומקצועיות של צוות המטוס". כך כתב ליאור פלג בדף הפייסבוק שלו. לדבריו, מה שהעיב על חווית הטיסה שלו, היתה השמטת שמה של מדינת ישראל מיעד הטיסה, "למורת רוחי ולהפתעתי, גיליתי שעל גבי מסכי המולטימדיה שמותקנים לרווחת הנוסעים , יש את מפת הניווט ונתוני הטיסה (on-line) ובה הושמטה מדינת ישראל! במקום ישראל, נרשם- הטריטוריה הפלסטינית".

(צילום: צילום מסך מהפייסבוק. ליאור פלג)

בהמשך הוא הוסיף כי הוא "לא רושם את הפוסט מתוך השקפה פוליטית אלא מתוך תחושה של אזרח ישראלי גאה שמזהה פגיעה בריבונות הישראלית , שכן , יעד המטוס היה תל אביב". לשיטתו מדובר גם בבעיה הסברתית ותדמיתית קשה, "כך הנוסע הסיני רואה על גבי הצג. מה הוא חושב לעצמו? כיצד אנחנו נראים?"

לסיום, כותב פלג כי ניסה, ללא הצלחה, לקבל תשובות מחברת התעופה, "הבוקר ביקשתי לפנות דרך המייל לשגרירות ישראל בסין ולנציגות של "היינאן" בישראל. לצערי , לא ניתן לאתר כתובת נכונה, המיילים חזרו. מקווה שמישהו במשרד החוץ יקרא את הפוסט וידאג לתקן את האמור".

מהיינאן איירליינס נמסר בתגובה: "אנו מודים על הפניית תשומת לבנו לטעות טכנית מצערת זו. החברה פועלת לתיקון המפות בהקדם מול ספק התוכנה החיצוני. נציין כי ישראל מופיעה במפות בצורה ברורה בקלוזאפ. נמשיך לפעול לקידום ישראל כיעד תיירותי בסין כפי שעשינו לכל אורך הדרך בגאווה רבה"