תם המשבר? נתניהו שוב הורה לדחות את ההצבעה על חוק ההתנתקות של הבית היהודי

ראש הממשלה תירץ את הדרישה בצורך לתאם את ביטול ההתנתקות מיישובי צפון השומרון עם האמריקנים. ח"כ מועלם: "חוסר רגישות והתעלמות מרצון הבוחר. ראש מועצת שומרון: "טעמים פוליטים שאינם סבירים בממשלה לאומית"

חדשות כיפה משה ויסטוך 05/11/17 07:40 טז בחשון התשעח

תם המשבר? נתניהו שוב הורה לדחות את ההצבעה על חוק ההתנתקות של הבית היהודי
בנט ונתניהו בכנסת, צילום: פלאש 90. יונתן סינדל

הצעת חוק ביטול ההתנתקות שוב נדחתה ולא תעלה היום (ראשון) להצבעה כמתוכנן בוועדת השרים לענייני חקיקה, זאת בעקבות וטן שהטיל ראש הממשלה בנימין נתניהו.

זה מספר שבועות ברציפות שהחוק, אותו יזמו ח"כ שולי מועלם רפאלי מהבית היהודי וראש המועצה האזורית שומרון יוסי דגן, אמור לעלות לאישור הוועדה אך ההצבעה עליו נדחית.

חבר כנסת נוסף שתומך בחוק הוא יו"ר הקואיציה ח"כ דוד ביטן מהליכוד. למרות זאת, לשכת ראש הממשלה דרשה משרת המשפטים איילת שקד לדחות את הדיון בחוק בטענה כי מדובר בנושא רגיש שאמור להיות מתואם עם הבית הלבן.

ח"כ מועלם רפאלי זעמה על הדחיה הנוספת ואמרה כי "ההחלטה  לדחות את אישור חוק ביטול ההתנתקות בועדת שרים לחקיקה היא חוסר רגישות והתעלמות מרצון הבוחר. לא מובן איך הליכוד מונע חוק שרוצה לתקן את העוול האישי והלאומי של חוק הגירוש". לדבריה, "החוק יעלה שוב ביום ראשון הבא - ויאושר".

שולי מועלם פותחת את הכנס

שולי מועלם פותחת את הכנסצילום: מירי שמעונוביץ

חוק ביטול ההתנתקות נועד לבטל את ההתנתקות מיישובי צפון השומרון ובדברי ההסבר להצעה נכתב בין היתר כי מטרתו ''להוביל למציאות ביטחונית מדינית כלכלית ודמוגרפית טובה יותר. אולם כיום ברור לכל שההתנתקות לא רק נכשלה בהשגת תכלית זו, אלא גרמה לנזקים אדירים למדינת ישאל בדיוק בתחומים אלה".

יוסי דגן הצטרף לדברי הביקורת ואמר: "חבל מאוד. בעודנו יושבים באוהל המחאה מול בית ראש הממשלה, אנחנו מתבשרים ששוב ישנו פער בין הבטחות למעשים בשטח. לא רק בתחום מרכיבי הבטחון והכבישים העוקפים שהובטחו ותוצאות אין אלא גם בחוק ביטול חוק ההתנתקות. אותו פשע נורא שיש לתקן ולמחוק מההיסטוריה של העם היהודי אין מקומו בספר החוקים של הכנסת שבה הממשלה הלאומית והמוסרית ביותר. לצערנו שוב מטעמים פוליטים שאינם סבירים בממשלה לאומית, נמנעת הצעת חוק שאין בה דבר מלבד תיקון עוול".