שחקני כדורגל לרב מזוז: ציפינו כי הח"כים החרדים יעמדו לצדנו במאבק

מאבק שחקני הכדורגל למען ביטול המשחקים בשבת: השחקנים ביקרו את הרב מזוז בביתו וטענו כי הח"כים החרדים לא עושים דבר כדי לקדם את הנושא. הרב מזוז: "לא יתכן שיתנו 'היתר' לדבר כזה"

חדשות כיפה חדשות כיפה 03/12/17 10:00 טו בכסלו התשעח

שחקני כדורגל לרב מזוז: ציפינו כי הח"כים החרדים יעמדו לצדנו במאבק
ימשיכו לשחק בשבת?, צילום: פלאש 90. יונתן זינדל

לאחר שבאוגוסט האחרון פורסם כי ראש הממשלה בנימין נתניהו מתכון לפעול למתן היתר למשחקי הכדורגל בשבת, חתמו כ-300 כדורגלנים על עצומה שקראה להפסיק את קיום המשחקים בשבת. 

בספטמבר, הדיון בבג"ץ בנושא נדחה בחודשיים.

ביום חמישי האחרון ביקרו שחקני כדורגל בביתו של הרב מאיר מזוז, ראש ישיבת 'כסא רחמים',  בבני ברק, וטענו כי לא נעשה דבר בנושא. הם אמרו כי הם רואים זאת כאוזלת יד של הח"כים החרדים.

"הבעיה היא, שהחרדים חושבים שכדורגל זה משהו רק של חילונים, ולא אכפת להם מזה, הם לא יודעים שהיום יש עשרות שחקנים, שהתחזקו ושומרים שבת, שהניסיון הזה עכשיו יכול להפיל אותם, זאת מבלי לדבר על מאות אלפי הצופים, שגם יחללו שבת בעקבות זאת", אמרו השחקנים לרב מזוז.

"בפועל אנחנו השחקנים – העובדים, לא רוצים את זה, והיתה לנו ציפייה כי הנציגות החרדית היא זו שתעמוד לצידנו במאבק הזה, ולצערנו התאכזבנו, באנו לכאן כעת כי אנחנו מבינים שרק גדולי הדור יכולים לזעוק את הכאב שלנו, ואולי להחזיר את הגלגל אחורה, רגע לפני שכבר לא יתאפשר". ​

הרב מזוז הדגיש כי כי יש לעשות הכל למען שמירת השבת: "זו מצוה שעם ישראל מסר נפשו עליה במשך כל הדורות, וצריך להתפלל שכולם יבינו ששבת קודש היא מקור הברכה. לא יתכן שיתנו 'היתר' לדבר כזה".

במכתב ששלחו השחקנים לראש הממשלה הם ציינו את רצונם לנוח יום אחד בשבוע ולהיות עם בני משפחתם: "לכל אורך ימות השבוע אנו עובדים קשה – משחקים ומתאמנים", הם כותבים, "וכל רצוננו הוא לנוח עם בני משפחותינו בשבת – יום המנוחה הלאומי במדינת ישראל. שחקנים זקוקים למנוחה בשבת לצורך הטענת מצברים וכדי לצבור כוחות לאימונים ולמשחקים מוצלחים על המגרש".

למכתב צירפו השחקנים גם את החלטת בית הדין לעבודה בתל אביב שניתנה כבר לפני כשנתיים, בנוגע לכך שאין להוציא היתר להעסקתם של השחקנים בשבת בניגוד לרצונם.