קריאה לברקת: הכרז על תמיכה פומבית בתיקון חוק יסוד "ירושלים בירת ישראל"

המשנה לראש עיריית ירושלים דב קלמנוביץ' סובר שעל ראש העיר לתמוך בהצעה שדורשת רוב של 80 חברי כנסת בכל החלטה על עתיד ירושלים, "כמי שחווה על בשרו את נוראות הטרור אני יודע היטב כיצד המחבלים מנסים לשבור את מדינת ישראל"

חדשות כיפה משה ויסטוך 02/07/17 10:00 ח בתמוז התשעז

קריאה לברקת: הכרז על תמיכה פומבית בתיקון חוק יסוד "ירושלים בירת ישראל"
ברקת בנט וריבלין, צילום: פלאש 90. יונתן זינדל

ועדת השרים לענייני חקיקה צפויה לדון היום (ראשון), בהצעת החוק המבקשת לקבוע רוב מיוחד לכל החלטה בנושא יורושלים. המשנה לראשות העיר ירושלים דב קלמנוביץ, שיגר מכתב בנושא לראש העיר ניר ברקת בו הוא קורא לו לתמוך פומבית ביוזמה של שר החינוך נפתלי בנט.

לפי הצעת החוק, יידרש רוב של 80 חברי כנסת כדי לקבל החלטות בנושא עיר הבירה. יו"ר סיעת הבית היהודי ח"כ שולי מועלם רפאלי, שמקדמת את החוק יחד עם בנט אומרת כי החוק "ישמור על ירושלים ויגן עליה מפני מהלכים מדיניים מסוכנים. מצופה מהחברים בועדת השרים ומראש הממשלה לאשר את החוק. מי שהצהיר על מדיניות ימין וזכה לתמיכת הציבור, אינו יכול לפגוע בחוק שמגן על בירת ישראל".

במכתבו לברקת כות קלמנוביץ' כי "אין צעד בסיסי, משמעותי, חיוני ומתבקש יותר מאשר תמיכה מבית של מועצת עיריית ירושלים בחוק שכל תכליתו הוא שמירה על בירת ישראל מאוחדת. ברור שריבונות ישראל מתחילה מירושלים בירתה ולכן יש הכרח להגן זאת בחקיקה".

 

בהמשך כותב נציג הבית היהודי במועצת העיר כי "חובה על מועצת העיר ירושלים להתייצב לצד התיקון החשוב להצעת החוק, בכדי להעביר מסר ברור לקהילייה הבין לאומית כי ירושלים לא תחולק יותר ותישאר לנצח בריבונות ישראל. דווקא כאשר מתגברים הלחצים המדיניים על מדינת ישראל ואנו שומעים על הרצון מצד נשיא ארצות הברית להוביל לחידוש השיחות עם הפלשתינאים על ירושלים, ולא פחות חמור מכך על הסכנה של הקפאת בנייה בירושלים ובכל הסביבה - זהו הזמן של עיריית ירושלים להציב קו ברור".

דב קלמנוביץ

דב קלמנוביץ'                                                                                           צילום: באדיבות המצולם

לדברי קלמנוביץ', "שחררנו את ירושלים תוך אובדן חייהם של מיטב לוחמינו ולא כדי שבשנת היובל לשחרורה של העיר נראה כיצד נושאים ונותנים על חלוקתה מחדש, מקפיאים את בנייתה ונותנים פרס לטרור המרצחים. כמי שחווה על בשרו את נוראות הטרור אני יודע היטב כיצד המחבלים מנסים לשבור את מדינת ישראל מיום היווסדה, כשרק לפני מספר ימים נרצחה לוחמת מג"ב בשערי העיר".

"לכן אסור לנו להיכנע לטרור", הוא מסיים את מכתבו לברקת, "ולהסכים לחלוקתה של ירושלים. גם הדיבורים על האפשרות שנוותר על ירושלים מכרסמים בזכותנו על ירושלים ונוטעים בלב ארגוני הטרור את המחשבה הנוראה הם יוכלו לנצח את מדינת ישראל ולחלק את ירושלים".