צפו: כך תכשירו שופט לנשיאות בית המשפט העליון

לאור פסיקת בג"ץ בנושא המסתננים ולקראת אישור מינויה של השופטת אסתר חיות לנשיאה הבאה של בית המשפט העליון, בפורום המשפטי לישראל יוצאים בקמפיין שלועג לשיטת הסניוריטי

חדשות כיפה משה ויסטוך 30/08/17 12:53 ח באלול התשעז

צפו: כך תכשירו שופט לנשיאות בית המשפט העליון
אסתר חיות, צילום: פלאש 90

שיטת הסניוריטי, שבה לנשיאות בית המשפט העליון נבחר השופט או השופטת הוותיקים ביותר, הוביל את הפורום המשפטי לישראל להוציא סרטון שבו הוא מלמד כיצד ניתן להכשיר שופט צעיר לנשיא בית המשפט העליון הבא.

לדברי אנשי הפורום, מה שאפיין את הקדנציה של הנשיאה היוצאת, השופטת מרים נאור, היא שיטת "חבר מביא חבר והקליקה שיצרה סביבה, דבר שבא לידי ביטוי בהתנהלותה בוועדה לבחירת שופטים, ועדת השתיים ועוד". 

על רקע פסיקת בית המשפט בנושא ההגבלות שבמעצר המסתננים אמרו בפורום כי "בג"ץ מצפצף על האזרחים המוחלשים של מדינת ישראל ובהם תושבי דרום תל אביב, מגמה שהחלה עוד בתקופת ההתנתקות". לדבריה "יש קו ישר בין התנהלות הבגצ עוד מתקופת ההתנתקות ששם זכויות האזרחים כופפו על פי האג'נדה של בגץ לבין הפסיקה אתמול שבה כופפה עמדת המדינה לפי האג׳נדה של בגצ בעניין המסתננים".

 

בפורום ביקשו לחזק את ידיה של שרת המשפטים איילת שקד "בפעילותה לאזן את בית המשפט העליון אל מול הרשויות האחרות וקוראים לה לשנות את הרכב הוועדה לבחירת שופטים ולבטל את שיטת הסניוריטי".