הבחירות בבית שמש במטה עליזה בלוך אופטימיים: "לא על כל ההסכמים שלנו אפשר לדבר בקול"

על ההסכמים בין המפלגות החרדיות: "ישתקו את העיר, שיקולים כלל ארציים של המפלגות". על היחסים עם הקהילות בעיר: "תור הזהב של הציבור הספרדי" ועל הסיכויים לנצח שוב: "לא על כל ההסכמים שלנו אפשר לדבר בקול". במחנה עליזה בלוך מביעים אופטימיות בנוגע לניצחון בבית שמש | ריאיון

ישועה תורג'מן ישועה תורג'מן, חדשות כיפה 10/03/24 13:38 ל באדר א'

במטה עליזה בלוך אופטימיים: "לא על כל ההסכמים שלנו אפשר לדבר בקול"
עליזה בלוך, תשחזר את ההצלחה?, צילום: Yaakov Lederman,Flash90

בבית שמש יצאו היום (א') התושבים להצביע ולהכריע מי יהיה או תהיה ראש העיר הבא שלהם, ראש העיר הנוכחית עליזה בלוך ומולה המתמודד החרדי שמואל גרינברג. בוקר הבחירות מציב את בלוך בסיטואציה לא פשוטה כאשר בש"ס חתמו על הסכם עם גרינברג וקוראים לאנשיהם בעיר להצביע לו. מצד שני, גם בבחירות הקודמות עמדה בלוך מול איחודים במחנה החרדי אך הוכיחה כי יש לה היכולת להביא קולות גם משם.

ההסכמים בבית שמש? "שיקולים כלל ארציים של המפלגות החרדיות"

מנהל הקמפיין של בלוך, ארי המניק, מביע אופטימיות רבה באשר לסיכוייה. בראיון ל"חדשות כיפה" הוא אומר כי ההסכמים בין גרינברג וש"ס יצרו מערכת אינטרסים ש"למעשה משתקים את העיר מאחר וכל מפלגה סבוכה בהסכמים והחלטות וטו של המפלגה השנייה". הוא אומר ומסביר כי "אנשים מתקוממים ורוצים להשאיר את העיר בידיים שלהם ולא להצביע למועמד שיקבע 15 שנים קדימה מי יהיה ראש העיר".

בלוך והפעילים במטה

בלוך והפעילים במטה צילום: ללא

במחנה בלוך כאמור מביעים אופטימיות, אני שואל את המניק מנין התקווה שגם הפעם יצביעו קהילות בציבור החרדי לבלוך, הוא משיב: "ההסכמים שנחתמו הם בין המפלגות ולא בין הציבורים. רוב מוחלט של המפלגות התנהלו איתה בשותפות ורובן גם יושבות איתה עד לרגע זה בקואליציה" הוא מציין את הקשר של בלוך והציבור החרדי בעיר.

על עצם ההסכם שנחתם בין הפלגים החרדיים בעיר הוא אומר: "הם נובעים משיקולים כלל ארציים של המפלגות החרדיות, אבל הציבור לא רוצה להיות חלק מהדבר הזה, הציבור מבין שהוא צריך ראש עיר שידאג לו לחינוך, לתרבות, לניקיון ולכלל ההיבטים".

"הקדנציה של עליזה הייתה תור הזהב של הציבור הספרדי"

ניצלתם את המצב כדי לייצר הסכמים משלכם מול גורמים שונים?

"לא על כל ההסכמים שלנו אפשר לדבר בקול" הוא אומר, "הגענו להבנות עם קבוצות מסויימות שיצביעו בעד עליזה, חלקם בחרו שלא להצהיר עליהם בפומבי". יחד עם זאת הוא מציין: "אבל זה בונוסים, לא משהו שאנחנו בונים עליו. ראש העיר כבר הצהירה שהדיל היחיד שלה זה עם התושבים, לא עם מפלגות וזה ההבדל העיקרי שלה מהמועמד השני".

שמואל גרינברג (במרכז), חתם עם ש"ס.

שמואל גרינברג (במרכז), חתם עם ש"ס. צילום: Yaakov Lederman,Flash90

איך היו היחסים של עליזה והציבור החרדי במהלך הקדנציה?

"מאז הסיבוב הראשון, היו לחצים מאוד גדולים על ש"ס להצהיר על תמיכה בעליזה מצד עשרות רבנים וראשי הקהילה שאמרו שהקדנציה של עליזה הייתה תור הזהב של הציבור הספרדי בבית שמש. זה נכון שהמנגנון של ש"ס החליט ללכת עם גרינברג, לא תשמע ממני קריאה לסרב לקריאת הרבנים, אבל בסופו של דבר כל אחד כשהוא נמצא מאחורי הפרגוד הוא יודע לקבל את ההחלטות שלו בעצמו ולדעת מה טוב לו. שלא לדבר על יתר המפלגות שלא מחוייבות להסכם של ש"ס", הוא קובע.