רוטמן במתקפה על בג"ץ: "רציתי להאמין שבג"צ אינו חותר למשבר חוקתי"

בג"ץ החליט לדחות את בקשת המדינה לדחיית הדיון בנוגע לעילת הסבירות - יו"ר ועדת חוקה תקף: "לבג"ץ אין גבולות. ובדמוקרטיה, אסור שתהיה רשות שלסמכויותיה אין גבולות"

חדשות כיפה חדשות כיפה 22/08/23 14:44 ה באלול התשפג

רוטמן במתקפה על בג"ץ: "רציתי להאמין שבג"צ אינו חותר למשבר חוקתי"
רוטמן עם לוין, צילום: יונתן סינדל/פלאש90

לאחר שבית המשפט העליון דחה את בקשתו עורך הדין הבכיר אילן בומבך, שנותן ייצוג פרטי לממשלה בעתירות נגד צמצום עילת הסבירות לדחיית הדיון, חבר הכנסת ויו"ר ועדת חוקה שמחה רוטמן מגיב, ותוקף את בג"ץ.

"לבג"ץ אין גבולות. ובדמוקרטיה, אסור שתהיה רשות שלסמכויותיה אין גבולות"

בציוץ ששיתף בחשבון הטוויטר שלו, הציג רוטמן שורה של דחיות של בקשות הממשלה מבית המשפט העליון: "שופטי בג"ץ דחו את בקשת המדינה לדחיית הדיון. שופטי בג"ץ דחו את הבקשות שהוגשו לפסילת נשיאת העליון אסתר חיות שהתבטאה בפומבי בעניין התיק הנדון. שופטי בג"ץ דחו את בקשות ההצטרפות להליך שהוגשו על ידי גורמים התומכים בתיקון מערכת המשפט ואישרו את המתנגד".

אסתר חיות

אסתר חיות, צילום: Yonatan Sindel/Flash90

עוד כתב רוטמן, "אני בכל מאודי רציתי להאמין שבג"צ אינו חותר ליצירת משבר חוקתי באופו מכוון כחלק מהמלחמה על שימור כוחו המופרז ובמחיר גרירה של מדינת ישראל לכאוס תפקודי", טען יו"ר ועדת החוקה. "המציאות מוכיחה שזו מחשבה נאיבית לגמרי. לבג"ץ אין גבולות. ובדמוקרטיה, אסור שתהיה רשות שלסמכויותיה אין גבולות".

התשובה של בג"ץ: "אילוצי היומן"

נזכיר כי עם בחירתו להובלת הממשלה בעתירה החשובה, ביקש עו"ד בומבך מבג"ץ לדחות את הדיון, בטענה כי הממשלה צריכה עוד זמן על מנת להיערך וכי מדובר בסוגיה סבוכה, הוא גם מציין כי הממשלה צריכה להשיב גם ליועמ"שית, דבר שלוקח זמן. את טיוטת הבקשה, העביר לצדדים בעתירה. בנוסף, בנו של בומבך צפוי להתחתן באותו יום ה-12.9.

אבל היום הודיעו בבג"ץ כי הבקשה לחיית הדיון נדחית והסבירו: "בהינתן ההרכב המורחב שנקבע ונוכח אילוצי היומן לא ניתן להיעתר לבקשה לדחיית הדיון הקבוע ליום 12.9.2023. עם זאת, ככל שהדבר יידרש נשקול לאפשר השלמת טיעון בכתב לאחר הדיון". המשמעות, ייתכן שבומבך יצטרך להגיע אל הדיון הקריטי בבג"ץ, ביום החתונה של בנו.

נזכיר כי הדיון שייערך בבג"ץ ב-12.9, הוא אחד החשובים בהיסטוריה של המדינה, ייערך עם הרכב מלא של 15 שופטים, דבר תקדימי שלא קרה בעבר, ויהיה אחד הדיונים האחרונים של נשיאת העליון אסתר חיות לפני פרישתה לגמלאות.